چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۷
کاغذ مورد نیاز نشر و مطبوعات تامین می‌شود/ برنامه‌ریزی فوری برای خودکفایی در تولید کاغذ

جلسه بررسی مسائل و مشکلات مربوط به خودکفایی تولید کاغذ در کشور و تامین کاغذ مطبوعات و نشر به ریاست معاون اول رئیس جمهوری برگزار و تصمیمات لازم برای حل این مسائل اتخاذ شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی معاون اول رئیس جمهوری، محمد مخبر در این جلسه با تاکید بر اینکه دولت به دنبال خودکفایی در تولید کاغذ در کشور است، اظهار کرد: تلاش جدی دولت این است که ضمن تامین نیاز فعلی مطبوعات و نشر و چاپ، موانع پیش روی کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی کاغذ را نیز برطرف کند تا با اتکا به توان داخلی، به سمت خودکفایی در تامین کاغذ حرکت کنیم.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونین امور مطبوعاتی و امور فرهنگی این وزارتخانه نیز در این جلسه گزارش‌هایی از میزان تخصیص ارز و واردات کاغذ طی سه سال اخیر ارائه کردند و به تشریح مشکلات و نیازهای مطبوعات و نشر و چاپ کشور و نیز مسائل فراروی کارخانه‌های تولیدکننده کاغذ پرداختند.
 
در این جلسه که وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز حضور داشت،‌ راهکارهای تامین ارز برای رفع نیاز فعلی مطبوعات به کاغذ و نیز ملزومات فعال‌سازی ظرفیت کارخانه‌های تولید کاغذ مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر شد در اسرع وقت نیازها و موانع پیش روی کارخانه‌های تولید‌کننده کاغذ احصاء و تصمیمات لازم برای حل این مسائل اتخاذ شود.
 
در این نشست همچنین پس از بحث و تبادل نظر مقرر شد کاغذ موردنیاز برای رفع نیاز فعلی مطبوعات به‌سرعت تامین شده و مشکلات پیش روی کارخانه‌های تولید‌کننده کاغذ حل و فصل شود به گونه‌ای که کشور ظرف مدتی معین به خودکفایی کاغذ برسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها