جمعه ۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۲
اشاره مقام معظم رهبری به ماجرای حل مسئله فیزیک توسط شهید شهریاری   

مقام معظم رهبری روز گذشته در دیدار با دست‌اندرکاران کنگره شهدای زنجان، ماجرای حل مسئله فیزیک توسط شهید شهریاری را نقل کردند که در صفحه 105 کتاب «استاد» ذکر شده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، کتاب «استاد» خرده روایت‌هایی از زندگی شهید هسته‌ای، مجید شهریاری است که دربردارنده حدود 200 خاطره از دوستان، دانشجویان، همکاران، همسر و فرزند شهید مجید شهریاری است که همگی از آن استاد شهید درس گرفته‌اند. این کتاب در 232 صفحه از سوی انتشارات شهید کاظمی منتشر شده است.
 
مقام معظم رهبری، پنجشنبه 6 آبان‌ماه در دیدار با دست‌اندرکاران کنگره شهدای زنجان، به ماجرای حل مسئله فیزیک توسط شهید شهریاری اشاره کردند که در صفحه 105 کتاب «استاد» آمده است.
 
«استاد»؛ نقل روز‌هایی است که شاید دیگر در بین آدم‌ها غریب باشند. نقل فضایی است که در آن، درس‌ها درونی و جزیی از وجود مخاطب او می‌شد، فرقی نمی‌کرد که آن مخاطب شاگرد بود، استاد بود، دوستش، همسرش یا دخترکش، دفتردار و یا حتی کارمند ساده آبدارخانه دانشکده. مهم این بود که درس می‌گرفت و آن درس را فراموش نمی‌کرد.
 
این کتاب نقل فضایی ساده و صمیمی است که در آن، سخت‌ترین مسائل علمی روز دنیا، به زیباترین نحو حل می‌شد؛ با تلاشی پر از انگیزه، توکل، با لبخند و عشق به رشد و بالا رفتن و بالابردن. نقل اساتید و دانشجویانی است که حقیقتاً دوست یکدیگر بودند.
 
نقل فضای مثبتی است که خیلی بالاتر از پرداختن به حواشی مثل رقابت منفی، بخل، توجه به مادیات، اختلافات و دادوستد نمره بود و اعترافی است دسته جمعی و احساس دِینی که همه به مرد ریزنقش بی‌ادعایی دارند که در عین سادگی و زندگی خیلی عادی بین ما، تمام وجودش درس بود.
 
در مقدمه کتاب  آمده است: «تمام آن‌ها که آموخته‌اند، از تعهدش، نکته سنجی‌اش، سخاوت علمی‌اش، پدرانه‌هایش، رفاقتش، اخلاصش، عاشقانه‌هایش، لطافتش، جدیتش، صبر و ایستادگی‌اش و... که تمام اینها، تنها گوشه‌ای از وجود شهید است. او به راستی تحقق یک مسلمان واقعی بود، در یک جسم خیلی عادی. تجلی یک دنیا صفات ناب و متفاوت، همه در کنار هم.»
 
گزیده‌ای از متن کتاب
«و چقدر راحت نفهمیدیم که تو...
تنها استاد درس و مشق دانشگاهمان نبودی...
تو...
استاد راهمان بودی...
از میان تمام علم و دانش و سختگیری و دقتت...
از میان تمام تواضع اختیاریت...
تمام مجاهده و مراقبه ات...
و تمام عشقت به ائمه اطهار که بارها و بارها در کلاس درس و در مناسبات... ابرازش می کردی...
و ما کیف می کردیم... که می شود عاشق بود...
و عالم بود...
چه ساده نشناختیمت استاد...
استاد صاحب مکتب ما...
تو... با رفتنت هم...
بلوغ را برایمان معنا کردی...
و بلوغ...
یعنی رسیدن...
و رساندن... »
 
علاقه‌مندان برای تهیه کتاب می‌توانند از طریق سایت nashreshahidkazemi.ir  و یا من و کتاب (manvaketab.ir) و یا از طریق ارسال نام کتاب به سامانه پیام کوتاه ۳۰۰۰۱۴۱۴۴۱ کتاب را با پست رایگان دریافت کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها