چهارشنبه ۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۹
کتاب گویای «اتحاد شوم» منتشر شد

کتاب گویای «اتحاد شوم» تولید و روی پایگاه کتاب گویای ایران صدا در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، کتاب «اتحاد شوم» به نویسندگی جویس بتل و ترجمه مجيد كريمی به تهیه‌کنندگی تینا میرکریمی، صداپیشه‌گی و روایت حامد عباسی تهیه ‌شده و روی پایگاه کتاب گویای ایران صدا در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت.
 
کتاب «اتحاد شوم؛ اسناد رسمی همکاری امریکا با رژیم صدام در جنگ تحمیلی (سال‌های 1980 تا 1984 میلادی)» به نویسندگی خانم جویس بتل است و توسط مجید کریمی از زبان انگلیسی به فارسی ترجمه شده است.
 
در مجموعه اسناد موجود در کتاب «اتحاد شوم» اسناد همکاری وزارت خارجه آمریکا با رژیم صدام در جنگ تحمیلی منتشر شده و کوشش نگارنده بر آن بوده که هر سند را در سه دسته‌بندی موضوعی جای دهد؛ ترجمه اصل متن، توضیح خانم جویس بتل و توضیح نگارنده کتاب است به‌طوری‌که این توضیحات مبتنی بر مدارک و اسناد مکمل و برای نشان دادن اهمیت سند اضافه‌ شده است. با بررسی مجموعه اسناد این کتاب، پژوهشگران درک بهتری از پشت پرده حامیان ارتش عراق در جنگ با ایران به دست خواهند آورد و البته مناسبات سیاسی ظالمانه و ریاکارانه امریکا را نیز آشکار می‌گرداند.
 
اسناد گزیده آرشیو ملی امریکا نشان می‌دهد که چرا و چگونه امریکا و عراق به یکدیگر نزدیک شده و ایران و امریکا نیز همزمان از هم دور شدند. اسناد آرشیو ملی امریکا می‌تواند منبع خوب و تازه‌ای برای روشن شدن زوایای مبهم جنگ ایران و عراق به‌ویژه بررسی کاربرد سلاح‌های شیمیایی در جنگ توسط عراق باشد. نکته مهمی که از روح کلی این اسناد دریافت می‌شود، اینکه امریکا هرگز چه در اوایل جنگ و چه در میانه و سرانجام پایان جنگ بی‌طرف نبود و برخلاف ادعاهای خود بر پایه این اسناد در مواجهه با رویدادهای جنگ ایران و عراق در شورای امنیت بی‌طرفی را نقض کرد.
 
کتاب «اتحاد شوم» در سال 1399 از سوی انتشارات مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس منتشر شده است.
 
برای تهیه نسخه چاپی کتاب گویای «اتحاد شوم» اینجا را کلیک کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها