پنجشنبه ۶ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۰
«آب پرتقال در کربلای 5» رونمایی می‌شود

کتاب «آب پرتقال در کربلای 5»، 135 خرده‌روایت کرونایی از مدافعان سلامت با حضور خانواده‌های شهدای مدافع سلامت، راویان و جمعی از اصحاب رسانه در بیمارستان بقیةالله‌‏ الاعظم (عج)، رونمایی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، این کتاب 135 خرده‌روایت کرونایی از مدافعان سلامت به همت و قلم مهدی عجم و حاصل ساعت‏‌ها گفت‏‌وگو و گوشِ دل سپردن به خاطرات و روایت‏‌های شماری از کادر درمانی بیمارستان بقیةالله‌‏ الاعظم (عج) است؛ پزشکان و پرستارانِ فعال در صف اول مبارزه با ویروس منحوس کرونا که قریب یک سال و اندی هم‌‏دوشِ بسیاری از مراکز درمانی کشور، شب و روز، در جهادی مقدس، مشغول خدمت‏‌اند و این دفتر فقط بخش کوچکی و نمی ‏از دریای ایثار و جهاد آن‏‌هاست.
 
تلخی و شیرینی، طنز و عبرت‏‌آموزی، رگه‌‏های اصلی این خاطرات‏‌اند که همگی با یک نخ تسبیح به هم متصل شده‌‏اند و آن جز ایثار و ازخودگذشتگی نیست. اگر روزگاری جهاد، پشت خاکریز‌ها و در سنگر‌ها بود، امروز در بخش‌‏های درمانی و با دارو و درمان که نه، با دل و جان است؛ جهادی درست مانند دفاع مقدس هشت‏‌ساله‌‏مان؛ جهادی که کماکان ادامه دارد.
 
در ایده اول قرار بود، نویسنده علاوه بر پزشکان و پرستاران، سراغ کادر بخش‌‏های تشخیصی و نیرو‌های خدماتی دلاور هم برود، اما در دفتر اول این مجموعه پای دریاچه کوچکی از دریای خاطرات پزشکان و پرستاران نشسته و آن را به امانت به مردم قدردان کشور عرضه کرده‌ است.
 
مولف در مقدمه می‌نویسد: وارد بخش مراقبت‏‌های ویژه بیمارستان شدم. بی‏ تعارف و خجالت بگویم، قدری ترسیده بودم؛ شاید هم طبیعی بود. در دوران کرونا بروی به بخش ویژه‏ یعنی سنگرِ کمینِ خطِ مقدمِ سلامت‏ و ترس نداشته باشی؟!
نشستم پای سخنان شیوایشان؛ پایِ خاطرات و خطراتِ پزشکان و پرستاران و بهیاران و کمک‏‌های دلسوز و بی‌‏ادعای آنجا ...
جمله عجیب یکی از بچه‏‌های بخش هنوز در ذهنم رژه می‏رود: «راوی ما باش؛ صادق و بی‏‌واسطه. ایثار و اخلاص بچه‌‏ها را ببین و انتقال بده ...»
 
آیین رونمایی کتاب «آب پرتقال در کربلای 5» روز یکشنبه 9 آبان‌ماه ساعت 10 صبح در سالن باقرالعلوم(ع) بیمارستان بقیةالله‌‏ الاعظم (عج) برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها