چهارشنبه ۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۴
کلر ژوبرت برای بچه‌ها قصه می‌گوید

کلر ژوبرت، نویسنده کودک و نوجوان با حضور در باغ کتاب برای مخاطبانش قصه می‌گوید و بخش‌هایی از تازه‌ترین اثر خود «مثل تو، بانوی من، فاطمه» را برای بچه‌ها می‌خواند. 

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کلرژوبرت، نویسنده فرانسوی در سال 1961 میلادی برابر با 1340 خورشیدی در پاریس به دنیا آمد. مادرش پزشک و پدرش نقاش بود.  کلر دوران کودکی خود را در پاریس گذراند. در سن ۱٩ سالگی، مسلمان شد و سال۱۳۶۲ خورشیدی با همسر ایرانی خود به تهران آمد و در این شهر ساکن شد.

ژوبرت، موفق به دریافت مدرک کارشناسی در رشته علوم تربیتی و کارشناسی ارشد ادبیات کودک از دانشگاه «لومان» فرانسه شده؛ او همچنین دارای تحصیلات حوزوی (سطح دو) هم هست. ژوبرت به گفته خودش از کودکی به کتاب خواندن و نقاشی کردن علاقه داشته و از وقتی مادر شده به نوشتن برای بچه‌های خودش و همه کودکان فارسی زبان پرداخته است. 

«شکر خدا، امین‌ترین دوست، اگر من جای تو بودم، گربه‌ی کوچه‌ی ما، خط خطو، آرزوی زنبورک و آدم کوچولوی گرسنه» از جمله آثار این نویسنده کودک و نوجوان هستند. 

کلر ژوبرت، پنجشنبه، ششم آبان ماه از ساعت 10 تا 11 و 30 دقیقه به «بوکتاب»، بخش کودک و نوجوان باغ کتاب می‌آید تا برای بچه‌ها قصه بگوید و بخش‌هایی از آخرین کتاب خود را با عنوان «مثل تو، بانوی من، فاطمه» -که درباره حضرت زهرا(س) است- برای بچه‌ها بخواند. نه تنها کودکان که بزرگ‌‌ترهای علاقه‌مند به قصه هم می‌توانند در این برنامه شرکت کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها