چهارشنبه ۵ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۴
ما کوچکیم در پهنه فرهنگ ایرانی-اسلامی

ایوب دهقانکار در پیامی از جامعه کتاب و ادبیات کشور و همکاران خود در خانه کتاب و ادبیات ایران تشکر و خداحافظی کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، به نقل از روابط ‌عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران، در متن این پیام آمده است:
 
«هو المعز
 
وَتِلْکَ الْأَیَّامُ نُدَاوِلُهَا بَیْنَ النَّاسِ وَلِیَعْلَمَ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا وَیَتَّخِذَ مِنْکُمْ شُهَدَاءَ ۗ
 
حیات آدمی چیزی نیست جز فرصتی برای اثرگذاری؛
 
چنان‌که سعدیِ سخته‌سخن فرمود:
 
«غرض نقشی است کز ما باز مانَد
 
که هستی را نمی‌بینم بقایی»
 
و نقش‌زدن در عرصه فرهنگ و ادب اگر دشوارترین نباشد، از دشوارترین‌هاست.
 
در این سرزمین نوابغ،‌ که جان‌ها صرف ادبیات و کتاب و فرهنگ شده و جهانیان بدان می‌بالند، چه کاری می‌توان کرد که در شأن و قابل عرض باشد؟ بزرگترین کارها در این مسیر خُرده‌کاری است؛ زیرا ما کوچکیم در پهنه فرهنگ ایرانی-اسلامی.
 
آنچه از زمان ادغام موسسات سه‌گانه معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و تشکیل موسسه جدید به اسم با مسمای «خانه کتاب و ادبیات ایران» بر من و همکارانم گذشت، مصداق چنین حرکت و امری بود.
 
هجده‌ماه از حضور بنده در خانه کتاب و ادبیات ایران گذشت؛ پرواضح است آن‌چه به انجام رسید، آن بود که توانستم؛ و نه آنچه که می‌خواستم.
 
اگر توفیقی به لطف خداوند حاصل شد، مرهون همدلی و همراهی جامعه کتاب و ادبیات کشور بود که لازم است بنده قدردان همه این عزیزان باشم و هستم.
 
امیدوارم قصورات و تقصیرات بنده را -که یقینا کم هم نبود- بزرگوارانه بر من ببخشایند.
 
حال پس از روزگاری که تلاش و دشواری -ملازم هم- بر ما گذشت از جمع همکاران فرهیخته و تلاشگرم در خانه کتاب و ادبیات ایران مرخص می‌شوم تا اگر تقدیر مقدرم، سربازی فرهنگ ایران‌زمین باشد، در سنگری دیگر به انجام وظیفه و خدمت به اهالی کتاب و نشر و ادبیات بپردازم. در این مجال، بر خود وظیفه می‌دانم از تک‌تک آنان تقدیر و برایشان موفقیت و سربلندی آرزو کنم.
 
قدردان بزرگواران، دکتر سیدعباس صالحی و دکتر محسن جوادی هستم که اعتماد کرده و این وظیفه خطیر را به بنده محول کردند. امیدوارم این موسسه -که از این پس علاوه بر کتاب و ادبیات، خانه بخشی از دل و جان من هم خواهد بود- آینده‌ای هموار و رو به روشنی داشته باشد. ان‌شاءالله
 
 
رَبِّ أَدْخِلْنِی مُدْخَلَ صِدْقٍ وَأَخْرِجْنِی مُخْرَجَ صِدْقٍ وَاجْعَلْ لِی مِنْ لَدُنْکَ سُلْطَانًا نَصِیرًا»
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط