دوشنبه ۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۳
آمادگی وزارت امور خارجه برای توسعه زبان فارسی در خارج از ایران

وزیر امور خارجه در دیدار رییس بنیاد سعدی آمادگی وزارت امور خارجه را برای ارائه هرگونه تسهیلات در راستای توسعه زبان فارسی در خارج از ایران اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از روابط عمومی بنیاد سعدی، غلامعلی حدادعادل، به همراه معاونان بنیاد سعدی، سه‌شنبه شب (۲۷ مهر‌ماه)، با حضور در محل وزارت امور خارجه با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار امیرعبداللهیان در جریان آخرین وضعیت فعالیت‌های گسترده بنیاد سعدی در حوزه گسترش زبان فارسی در خارج از کشور قرار گرفت و در خصوص برنامه‌های قابل‌ اجرا در این حوزه به بحث و تبادل نظر پرداخت.

وزیر امور خارجه ضمن تقدیر از شخصیت دانشمند و ممتاز علمی و ادبی حداد عادل، از سال‌ها فعالیت هدفمند و تاثیرگذار و همچنین خدمات ماندگار وی در عرصه‌های مختلف فرهنگ و تمدن ایران قدردانی کرد.

امیرعبداللهیان با تاکید بر اهمیت گسترش زبان فارسی در خارج از کشور به عنوان یکی از مولفه‌های اصلی اقتدار تمدنی جمهوری اسلامی ایران، ضمن اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری به نقش منحصربه‌فرد زبان فارسی در معرفی فرهنگ، تمدن و تاریخ غنی کشورمان، فعالیت‌های بنیاد سعدی در این رابطه را بسیار ارزشمند دانسته و بر آمادگی همه‌جانبه وزارت امور خارجه جهت ارائه هر گونه تسهیلات در توسعه زبان فارسی در خارج از ایران تاکید کرد.

حداد عادل نیز در این دیدار به تشریح فعالیت‌های بنیاد سعدی در امر آموزش، ترویج و استانداردسازی زبان فارسی در سطح بین‌المللی و همچنین تدوین کتب آموزش زبان فارسی متناسب با کشورهای مختلف پرداخت و اقدامات این بنیاد را به منظور ارائه مدلی واحد و علمی در شناساندن ادبیات غنی زبان فارسی، موفقیت آمیز ارزیابی کرد.

وی همچنین با قدردانی از کلیه اقدامات و همکاری‌های وسیع صورت‌گرفته از جانب وزارت امورخارجه برای تسهیل برخی امور، انتظارات و درخواست‌ها از دستگاه دیپلماسی کشور در امر توسعه هرچه بیشتر زبان فارسی را مطرح کرد.

در این دیدار سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه و رییس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای این وزارتخانه، علیرضا دلخوش، مدیرکل دیپلماسی عمومی وزارت امورخارجه، سیدباقر سخایی، مشاور رییس بنیاد سعدی و شهروز فلاحت‌پیشه، معاون امور بین‌الملل بنیاد سعدی حضور داشتند.

در پایان این دیدار، فلاحت‌پیشه با تشریح فعالیت‌های بنیاد سعدی در حوزه بین‌الملل به رابطه پیوسته این بنیاد با سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی اشاره کرد و بر نقش مهم رایزنان و وابستگان فرهنگی ایران که به عنوان نمایندگان بنیاد سعدی در کشورهای خارجی در امر ترویج و آموزش زبان فارسی در خارج از مرزهای ایران شناخته می‌شوند، تاکید کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها