دوشنبه ۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۶
نشست «معرفی نسخه نفیس شاهنامه عهد صفوی» در مالزی برگزار می‌شود

نشست مجازی «معرفی نسخه نفیس شاهنامه عهد صفوی» (۵ آبان‌ماه) به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کوالالامپور مالزی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از روابط عمومی بنیاد سعدی، رایزنی فرهنگی ایران و نماینده بنیاد سعدی در کوالالامپور مالزی، نخستین نشست از سلسله نشست‌های علمی، فرهنگی و هنری را ویژه اساتید، دانشجویان ایرانی و فارسی‌زبانان مقیم مالزی و سنگاپور برگزار می‌کند.

این نشست مجازی به معرفی نسخه مصور و نفیس شاهنامه فردوسی عهد صفوی در مالزی اختصاص یافته است و توسط امیر حسین ذکرگو، پژوهشگر و نویسنده به‌نام در حوزه هنرهای شرق که حدود ۵پنج سال رویاین نسخه در مالزی تحقیق کرده، برگزار می‌شود.

این نشست علمی، فرهنگی و ادبی روز چهارشنبه (پنج آبان‌ماه) ساعت ۱۸ تا ۱۹:۳۰ (به وقت مالزی) و ۱۳:۳۰ تا ۱۵ (به وقت ایران) در بستر زوم برگزار می‌شود و از صفحه فیس‌بوک نمایندگی نیز پخش خواهد شد.
علاقه‌مندان برای شرکت در این نشست می‌توانند به نشانی اینترنتی https://us02web.zoom.us/j/84802266614?pwd=SWh1VlRHUFdUTEFkNG10Rkg3b0s5dz09 و یا https://www.facebook.com/kualalumpur.Icro/ مراجعه کنند.

براساس این گزارش، این نمایندگی سلسله نشست‌های علمی را با موضوعات شاخص و بدیع در عرصه‌های فرهنگ و ادب و هنر با ارائه اساتید فرهیخته ایرانی مقیم مالزی برای شش ماهه دوم سال ۱۴۰۰ برنامه‌ریزی کرده است.

گفتنی است؛ امیرحسین ذکرگو، استاد، پژوهشگر و نویسنده بنام در حوزه هنرهای شرق است و در رزومه خود بیش از صد عنوان مقاله و پانزده جلد کتاب به زبان‌های فارسی، انگلیسی و اردو در نشریات علمی، خارجی و داخلی منتشر و یا در محافل علمی بین‌المللی و ملی ارائه گشته است. همچنین، آثار نقاشی، عکاسی و خوشنویسی این استاد هنرمند در بیش از هفتاد نمایشگاه فردی و جمعی، ملی و بین‌المللی در کشورهای ایران، هند، پاکستان، آمریکا، انگلیس، سویس، چکسلواکی، مالزی و سنگاپور به نمایش گذاشته شده است. وی هم اکنون در دانشگاه‌های مالزی، استرالیا و ایران به پژوهش و تدریس اشتغال دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها