پنجشنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۶
رونمایی از کتاب «دیار نار»

کتاب «دیار نار» سومین روز از هفتادوسومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت در غرفه ملی جمهوری اسلامی ایران رونمایی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، به نقل از روابط‌ عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران، کتاب «دیار نار» فرهنگ و تاریخ مردم منطقه رامشه اصفهان را در ۵۱۲ صفحه روایت می‌کند. نویسنده این اثر با جمع آوری ۱۴۰۰سند خطی و مصاحبه با حدود یک‌صد نفر از مطلعین و معمرین منطقه و همچنین بازدید و بررسی آثار تاریخی درصدد است زوایایی از تاریخ، فرهنگ و باورهای مردمان این دیار را روشن سازد. بیان وقایع تاریخی و فرهنگی در قالب داستان‌های واقعی سبک و سیاقی است که کم و بیش نویسنده در کتاب دنبال کرده است.

کتاب «دیار نار» اثری است از الیاس رضایی که تصویرگری آن را فاطمه یاوری (نقاش، نگارگر و پژوهشگر هنر ساکن فرانکفورت) برعهده داشت؛ این کتاب توسط نشر حبیب چاپ شده است. لازم به ذکر است سال ۱۳۹۸ کتاب «مردمان ماندگار» از همین نویسنده در دو جلد و ۱۳۰۰ صفحه درخصوص فرهنگ مردم رامشه منتشر شده است.

بناست تا در سومین روز از هفتادوسومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت از کتاب «دیار نار» رونمایی شود. گفتنی است این آیین روز جمعه (سی‌ام مهرماه ۱۴۰۰) بیست‌ودوم اکتبر ۲۰۲۱ توسط خانه کتاب و ادبیات ایران با حضور رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در برلین و تصویرگر اثر، فاطمه یاوری در غرفه جمهوری اسلامی ایران  برگزار خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها