دوشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۷
اهدای مجموعه‌ای از کتاب‌های علوم سیاسی به کتابخانه مجلس

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه دولت سیزدهم؛ بیش از 150 جلد منابع چاپی به کتابخانه مجلس اهداء کرد. این منابع اهدایی شامل 90 جلد کتاب چاپی، 40 شماره مجله تخصصی و تعدادی گزارش و بولتن است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)؛ به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی بیش از 150 جلد منابع چاپی توسط حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه دولت سیزدهم؛ به کتابخانه مجلس اهدا شد.  
 
علی اکبر زارع بیدکی، مدیر مجموعه‌سازی کتابخانه مجلس با اعلام این خبر گفت: منابع اهدایی شامل 90 جلد کتاب چاپی، 40 شماره مجله تخصصی و تعدادی گزارش و بولتن است.
 
70 درصد از این مجموعه کتب اهدایی در موضوع علوم سیاسی است و تعدادی از این آثار هم در زمینه ادبیات، اقتصاد، کتب مذهبی و مدیریت است. در بین این منابع، کتاب مهم «الازمه السوریه الجذور و الافاق» به زبان عربی از انتشارات دارالفارابی بیروت تألیف دکتر قدری جمیل و کتاب مهم Zenobia:Queen of palmyra and the east تألیف Khaled Assaad به زبان لاتین وجود دارد.
 
زارع بیدکی، در این زمینه گفت: کتاب‌های اهدایی چاپ دهه 90 از ناشران قم و تهران بوده و از این نظر، این منابع برای تکمیل و به‌روزرسانی منابع علوم سیاسی و امور بین‌الملل کتابخانه بسیار مهم هستند.
 
 وی افزود: در بین این منابع اهدایی، بولتن‌ها و گزارش‌های ویژه از مؤسسه‌های فرهنگی با تیراژ بسیار پایین دیده می‌شود. این گزارش‌ها برای تکمیل و به‌روزرسانی منابع در بخش گزارش‌های دولتی کتابخانه بسیار مناسب هستند. با توجه به اهمیت منابع مذکور، کار ثبت و ساماندهی این مجموعه آغاز گردیده و تا اوایل آبان‌ماه در دسترس مراجعین قرار خواهد گرفت.
 
مدیر مجموعه‌سازی کتابخانه مجلس اظهار کرد: از اوایل مهرماه جلسات کمیته انتخاب منابع با حضور مدیران و کارشناسان خبره برای خرید و به‌روزرسانی کتاب‌‌های جدید آغاز شده است.

وی از بررسی و تأیید نهایی 450 جلد کتاب در موضوعات مختلف به‌خصوص کتب حقوقی و علوم سیاسی، فلسفه، علوم اجتماعی و تاریخ در کمیته انتخاب منابع خبر داد و اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان آبان‌ماه، مجموعه منابع انتخابی از ناشران و کارگزاران مربوطه تهیه و به منابع کتابخانه افزوده شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها