یکشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۸
اعلام 36 شهر راه‌یافته به مرحله نیمه‌نهایی هفتمین دوره پایتخت کتاب ایران

 مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی‌های فرهنگی از راهیابی 36 شهر به مرحله نیمه‌نهایی هفتمین دوره انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) و به‌نقل از روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ابراهیم حیدری با اشاره به انتشار فراخوان هفتمین دوره این رویداد فرهنگی در سال 1399 گفت: در بازه زمانی تعیین شده تعداد 191 شهر مستندات خود را برای رقابت در این رویداد فرهنگی ارسال کردند که نسبت به دوره قبل 11 درصد افزایش داشته است.
وی ادامه داد: در این دوره استان‌های کرمانشاه با ۱۴ شهر، فارس ۱۳ شهر و استان‌های البرز، مازندران، هرمزگان، خراسان رضوی با ۱۲ شهر بیشترین شهرهای شرکت کننده در این برنامه را به خود اختصاص دادند.

حیدری درباره نحوه داوری این آثار گفت: داوری این برنامه در سه مرحله بر اساس شاخص‌هایی همچون بهره‌گیری از مشارکت و ایجاد همگرایی میان نهادها و سازمان‌های دولتی، استفاده از مشارکت همگرایانه صنایع محلی، سازمان‌های خصوصی و مردم‌نهاد، بهره‌گیری از مشارکت همه اجزای نشر، توجه به طیف وسیعی از مخاطبان، وجود ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های اولیه برای فعال شدن در حوزه ترویج کتاب‌خوانی، کیفیت ارایه و رعایت اصول برنامه‌نویسی در نگارش طرح‌ها و برنامه، تناسب با نیازهای محلی، ارزش‌های دینی و ملی، خلاقیت، ابتکار و نوآوری، قابلیت و ضمانت اجرا  از جمله مولفه‌های داوری این آثار بودند.

مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی‌های فرهنگی تاکید کرد: داوری آثار راه‌یافته به مرحله نیمه‌نهایی نیز در آینده نزدیک برگزار خواهد شد و پس از آن پنج شهر به عنوان کاندیداهای نهایی معرفی خواهند شد.

بر اساس این گزارش، شهرهای تبریز، ارومیه، شهرضا، نجف‌آباد، کرج، گناوه، سبزوار، سربیشه، نهنبندان، بجنورد، شیروان، سمنان، سراوان، خاش، اوز، صدرا، سنندج، کرمان، رفسنجان، بم، منوجان، کرمانشاه، فومن، خرم‌آباد، آمل، نکا، بهشهر، چابهار، بندرعباس، بندرلنگه، ملایر، همدان، تفت، دزفول، خدابنده و خرم‌دره به مرحله نیمه‌نهایی هفتمین دوره انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران راه یافتند.علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات می‌توانند به وبسایت Bookpromotion.ir  مرجع اخبار مربوط به رویدادهای ترویج کتابخوانی در سراسر کشور مراجعه کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها