شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۱
رقابت مرحله منطقه‌ای جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون آغاز شد

مرحله منطقه‌ای بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در دو بخش «ملی» و «آیینی‌سنتی» آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مرحله منطقه‌ای بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی، صبح روز ۲۴ مهر ۱۴۰۰ در دو بخش «ملی» و «آیینی‌سنتی» آغاز به کار کرد.

این جشنواره به‌صورت مجازی در دو منطقه برگزار خواهد شد و داوران در تهران به صورت متمرکز آثار را بررسی خواهند کرد.

بر این اساس ۲۶۷ قصه‌گو از سراسر کشور در منطقه یک ۱۵ استان، منطقه دو ۱۶ استان در کنار قصه‌گویان آیینی سنتی و زبان اشاره به رقابت خواهند پرداخت.

با اعلام دبیرخانه این جشنواره «کبرا بابایی» نویسنده کودک و نوجوان و مدرس قصه‌گویی، «رضا موزونی» نویسنده و پژوهشگر ادبیات کودک و نوجوان و «محمد سیمزاری» نویسنده، بازیگر و کارگردان، داوران گروه اول بخش «ملی» مرحله منطقه‌ای را تشکیل می‌دهند.

همچنین «محمدرضا یوسفی» نویسنده و نظریه‌پرداز ادبیات کودک و نوجوان، «ملک چیذری» پژوهش‌گر ادبیات کودک و مدرس قصه‌گویی و «حامد زحمتکش» طراح و کارگردان، داوران گروه دوم بخش «ملی» مرحله منطقه‌ای جشنواره قصه‌گویی هستند.

داوری بخش «آیینی‌سنتی» مرحله منطقه‌ای جشنواره قصه‌گویی را «فهمیه باروت‌چی» بازیگر و کارگردان تئاتر، «اردشیر صالح‌پور» نویسنده، پژوهشگر، کارگردان و «علی‌مراد خرمی» کارشناس فرهنگی کانون پرورش فکری و دبیر و داور چند دوره جشنواره قصه‌گویی تشکیل می‌دهند.

بر همین اساس، در این دوره برای اولین بار و به صورت پایلوت قصه‌گویی به زبان اشاره برگزار می‌شود و «وحیده نظری» مدرس زبان اشاره مدارس استثنایی و آموزگار کودکان کم‌توان ذهنی، «کیخسرو رنگرز» مدرس زبان اشاره انجمن ناشنوایان و آموزش و پرورش و «مهتاب شهیدی» مدرس و داور قصه‌گویی و مربی کانون پرورش فکری داوری این بخش را انجام خواهند داد.

گفتنی است مراسم افتتاحیه این بخش از جشنواره به صورت سمبلیک در شهر توس و آرامگاه فردوسی برگزار شد.

مرحله پایانی بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به دبیری محمد گودرزی‌دهریزی هم‌زمان با شب یلدا برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها