شنبه ۷ دی ۱۳۸۷ - ۰۹:۰۰
حذف کتاب های مناقشه برانگیز از فهرست خرید دبیرستان  کره ای

مقام های آموزشی کره جنوبی مجموعه ای کتاب مربوط به تاریخ مدرن کره را به خاطر برخی مسایل مناقشه برانگیز مطرح شده در آن، از فهرست خرید کتاب های یک مدرسه حذف کردند.\

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از The Hankyareh، دبیرستان امور بازرگانی دختران دونگوی شهر سئول در نظر دارد بودجه ای معادل سه میلیون ین را برای خرید 200 کتاب از 110 عنوان مختلف برای دانش آموزان این مدرسه اختصاص دهد، ولی بنا به درخواست برخی مسوولان این دبیرستان، خرید کتاب سه جلدی «99 خیانتکار همدست ژاپن» ، کتاب 18 جلدی «سیری در تاریخ مدرن کره» و کتاب 10 جلدی «سیری در تاریخ اخیر کره» از فهرست خریدها حذف شدند.


مقام های دبیرستان امور بازرگانی دونگو به طور معمول بیشتر کتاب هایی را که دانش آموزان و معلمان درخواست می کنند، با توجه به بودجه موجود خود مي خرند، اما کمیته اجرایی دبیرستان درباره خرید این کتاب ها اقدام به برگزاری یک نشست مشورتی و در نهایت کتاب های یادشده را از فهرست خرید حذف کرد.

به گفته مقام های مدرسه دونگو، این سه مجموعه کتاب به این دلیل از فهرست خرید حذف شدند که جامعه کره هنوز بر سر برخی کسانی که گفته می شود در طول اشغال کره جنوبی با ژاپنی ها همدست بوده اند، اختلاف نظر دارد و این اختلاف نظر هنوز حل نشده است. برخی مقام ها و معلمان دبیرستان دونگو به این اقدام اعتراض کرده و اعلام کرده اند چرا دانش آموزان باید از کتاب هایی که به راحتی در جامعه کره قابل خریداری اند، محروم شوند. 

گفته می شود یکی از دلایلی که باعث شده مقام های دبیرستان دونگو از خرید کتاب «99 خیانتکار همدست ژاپن» خودداری کنند، این است که «کیم هوال لان»، بنیانگذار دبیرستان دونگو، در این کتاب به عنوان یکی از همدستان ژاپنی معرفی شده است.

 این کتاب بیانگر عملکرد 99 چهره ژاپنی است که در سال 1993 توسط 45 تاریخ نگار نوشته شده است. این کتاب در زمان انتشار به عنوان کتاب سال انتخاب شد. دو مجموعه کتاب سیری در تاریخ کره نیز شرحی بر تاریخ مدرن اين كشور از اواخر امپراتوری آن تا زمان اشغال این کشور توسط ژاپن است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها