چهارشنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۰
پنجاه و دومین دوره آموزش زبان فارسی در ایتالیا آغاز شد

به همت رایزنی فرهنگی کشورمان و نماینده بنیاد سعدی در ایتالیا، پنجاه‌ودومین دوره آموزش زبان فارسی (پنجمین دوره مجازی) مطابق استاندارهای آموزشی بنیاد سعدی آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از روابط عمومی بنیاد سعدی، پنجاه‌ودومین دوره آموزش زبان فارسی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا (پنجمین دوره مجازی) با حضور محمد تقی امینی، رایزن فرهنگی کشورمان در رُم رسماً گشایش یافت.

امینی در آیین گشایش این دوره، ضمن معرفی ساختار و فعالیت‌های رایزنی فرهنگی ایران در رُم، یادگیری زبان را یکی از بهترین راه‌های شناخت فرهنگ یک کشور و آموزش زبان فارسی و معرفی فرهنگ ایرانی اسلامی به مخاطبان ایتالیایی را یکی از اولویت‌های این نمایندگی برشمرد.

وی با معرفی رایزنی فرهنگی ایران به عنوان معتبرترین مرکز غیردانشگاهی آموزش زبان فارسی در ایتالیا، با تأکید بر اینکه هر کشوری زبانی خاص و هر زبان، ادبیاتی مخصوص به خود دارد؛ بر اهمیت زبان و زبان آموزی به عنوان یکی از ابزارهای مهم برقراری ارتباط و انتقال فرهنگ میان ملت‌ها تأکید کرد.
رایزن فرهنگی کشورمان در رُم افزود: زبان یک موهبت الهی است، که به غیر از انسان، به هیچ موجود دیگری داده نشده و انسان به کمک زبان می‌تواند عقاید، احساسات، عواطف، درک از زیبایی و تفکرات خود را برای دیگران بیان کرده و از آن‌ها برای حل مسایل روزمره خود کمک بگیرد.

امینی ضمن آرزوی موفقیت برای فارسی‌آموزان، جهت هرگونه همکاری فرهنگی اعلام آمادگی و از فارسی‌آموزان درخواست کرد از سایت رایزنی فرهنگی بازدید کنند تا با فرهنگ و تاریخ ایران آشناتر شوند.
 
بنابر اعلام این خبر، پنجاه‌ودومین دوره آموزش زبان فارسی رایزنی فرهنگی ایران در رُم، پنجمین دوره‌ای است که در پی ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های ناظر بر فاصله گذاری اجتماعی ناشی از همه گیری ویروس کرونا، به صورت مجازی برگزار می‌شود که خود با تحت پوشش قرار دادن متقاضیان سراسر ایتالیا، به افزایش چشم گیر شمار شرکت کنندگان انجامیده است.

این دوره توسط مهناز اسماعیلی، مدرس فارسی زبان در سه سطح مقدماتی، میانی و پیشرفته مشتمل بر ده جلسه آموزشی به طول یک ساعت و نیم (مجموعاً ۱۳۵ ساعت) مطابق استاندارهای آموزشی بنیاد سعدی برگزار می‌شود.

در پایان از فارسی‌آموزانی که در هشتاد درصد از ساعات آموزشی حضور داشته باشند، آزمون پایانی مهارت‌های خواندن، نوشتن، سخن گفتن و … به عمل آمده و برای حائزین نمره قبولی، گواهینامه شرکت در دوره صادر خواهد شد.

بر اساس توافق رایزنی فرهنگی ایران در رُم با دپارتمان‌های زبان فارسی دانشگاه‌های ایتالیا، دانشحویان زبان فارسی دانشگا‌ه‌ها می‌توانند از دوره‌های آموزشی برخط رایزنی بهره‌مند شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها