چهارشنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۸
برگزاری کارگاه آموزش «باغ رزهای زبان فارسی و خوشنویسی» در فرانسه

کارگاه آموزش زبان فارسی و خوشنویسی با عنوان «باغ رزهای زبان فارسی و خوشنویسی» از سوی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در فرانسه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از روابط عمومی بنیاد سعدی، کارگاه آموزش زبان فارسی و خوشنویسی با عنوان «باغ رزهای زبان فارسی و خوشنویسی» در چهارچوب جشنواره «هفته فرهنگ‌های خارجی پاریس» در محل رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در فرانسه برگزار شد. این کارگاه با مشارکت رمضانعلی واشقانی، استاد خوشنویسی و شایسته شیرازی و محمدی، استادان زبان فارسی دایر بوده است.

در بخش اصلی کارگاه «باغ رزهای زبان فارسی و خوشنویسی» مراجعان و مخاطبان فرانسوی زبان و همچنین سایر علاقه‌مندان فرهنگ، ادب و هنر ایرانی و اسلامی، ضمن آشنایی با کلاس‌های آموزش زبان فارسی و کلاس خوشنویسی نستعلیق، از امکان گفت‌وگوی مستقیم با استادان حاضر در کارگاه بهره‌مند شده و سوالات خود را بطور مستقیم طرح کردند.

استادان زبان فارسی نمایندگی فرهنگی ایران در فرانسه با معرفی زبان فارسی، متدها و روش‌های آموزشی به علاقه‌مندان، آن‌ها را به مشارکت در کلاس‌های دوره‌ای آموزش زبان و ادبیات فارسی ترغیب کردند.

از نکات خوب کارگاه آموزش زبان فارسی، حضور فرانسویان علاقه‌مند به ادبیات و شعر بوده که بیانگر ظرفیت‌های قابل‌توجه برای استمرار فعالیت‌های ادبی در نمایندگی فرهنگی است. با پیشنهاد بسیاری از آن‌ها، رایزنی فرهنگی ایران در فرانسه گسترش کارگاه‌های ادبی کوتاه مدت در حوزه ادبیات فارسی را در دست بررسی دارد.

در بخش دیگر کارگاه، رمضانعلی واشقانی، مدرس خوشنویسی، به معرفی هنر اصیل خوشنویسی ایرانی، به‌خصوص خط نستعلیق، پرداخت. وی با تأکید بر گفتمان مشترک فرهنگی و هنری میان زبان و ادبیات فارسی با خوشنویسی و یا حتی هنرهای تجسمی همچون تذهیب، بازدیدکنندگان را با زوایایی از فرهنگ گسترده ایران آشنا می‌ساخت.

در این میان، تعدادی از آثار واشقانی در معرض دید علاقه‌مندان قرار داده شده بود. علاوه بر آن، واشقانی فراهانی، نام علاقه‌مندان هنر خشنویسی فارسی را با خط نستعلیق نوشته و به آن‌ها هدیه می‌داد.

در بخش جنبی دیگر کارگاه، تعدادی کتاب داستان و رمان به زبان فارسی ساده در اختیار مراجعین فرانسوی به زبان و ادبیات فارسی قرار گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها