چهارشنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۱
تجهیز کتابخانه‌های 2 خیریه توسط باشگاه هواداران کتاب

اعضای باشگاه هواداران کتاب با همکاری انتشارات به‌نشر با حضور در دو خیریه حضرت ابالفضل(ع) و مرکز دخترانه آرامش اتابکان، دو کتابخانه این مراکز را با اهدای کتاب‌هایی در موضوعات متنوع تجهیز کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اعضای باشگاه هواداران کتاب با همکاری انتشارات به‌نشر در راستای اهداف خیرخواهانه و همچنین برای ایجاد بستر مطالعه کتاب و تقویت روحیه فرهنگی در اقشار مختلف جامعه، عصر‌(دوشنبه 19 مهرماه) با حضور در دو خیریه حضرت ابوالفضل(ع) و مرکز دخترانه آرامش اتابکان، دو کتابخانه این مراکز را با اهدای کتاب‌هایی در موضوعات متنوع تجهیز کرد.

اعضای باشگاه هواداران کتاب که پیش از این در فضای مجازی فعالیت‌های گوناگونی داشته و با شعار «کتاب خوب بخوانیم، خوب کتاب بخوانیم» فعالیت خود را آغاز کرده است، علاوه بر تجهیز کتابخانه‌های دو خیریه در شهرستان پاکدشت، پای صحبت‌های مدیر این مجموعه نشستند و درباره مشکلاتی که در حوزه کتابخوانی این مراکز وجود داشت گفت‌وگو کردند.

اعضای باشگاه هواداران کتاب پس از بازدید از وضعیت کتابخانه‌های این دو خیریه و همچنین با توجه به تجربیات خود، درباره ضعف کتابخانه‌های این مراکز پیشنهادهایی ارائه کردند.

بنابراین گزارش؛ باشگاه هواداران کتاب متشکل از جمعی جوان، دغدغه‌مند، انقلابی، خودجوش و کتاب‌دوست است که با توانمندسازی اعضا، سازمان‌دهی چارچوب‌ها، ارتباطی منسجم و ساختاری هدفمند، شبکه فکر فرهنگی را ایجاد کرده‌ است و به‌صورت مستقل و خودجوش اداره می‌شود. «باشگاه هواداران کتاب» در راستای ارتقای سطح مطالعه، به مناسبت هفته ملی کودک، با اهدای کتاب‌های متناسب برای گروه سنی کودک و نوجوان به دو خیریه نگهداری کودکان و نوجوانان مراجعه کرد.

یکی از اهداف اصلی در باشگاه هواداران کتاب تربیت و معرفی مروجان کتاب بوده است. از این رو از تمامی نوجوانانی که در این خیریه‌ها حضور داشته، درخواست شده که علاوه بر مطالعه کتاب‌های جدید، اقدام به نوشتن یادداشت‌های ترویجی، هر چند کوتاه و ساده کرده و آن را به مسئولان این گروه فرهنگی برسانند.

 این گزارش می افزاید:در این دیدار، اعضای این گروه فرهنگی با ارائه اطلاعاتی جامع و کاربردی و معرفی کتاب‌های ارزشمند و متناسب با گروه سنی آن‌ها، از مربیان این مجموعه‌ها درخواست کرد تا هر زمان کودکان و نوجوانان به مشاوره کتابی احتیاج داشتند، با اعضای باشگاه هواداران کتاب تماس بگیرند تا خدمات مورد نیاز را دریافت کنند.

همچنین از تمامی کودکان و نوجوانان این دو خیریه درخواست شد تا هر ایده‌ای را که در زمینه گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی به ذهنشان رسید، به مربیان خود ارائه دهند تا در زمان و شرایط مناسب اجرا شود.

در این مراسم، مدیران هریک از این خیریه‌ها با اشاره به اوج‌گیری مشکلات اقتصادی و افزایش هزینه‌های جاری خیریه، تقویت و رفع مشکلات کتابخانه‌ها را دور از ذهن توصیف کرد و افزود: متأسفانه هزینه‌های بالایی که در تهیه کتاب وجود دارد، توان ما را برای رفع مشکلات فرهنگی و ترویج کتابخوانی از بین برده است. اما در مقابل می‌بینیم تمامی نوجوانان ما تمایل بسیاری به خواندن کتاب دارند و از کتاب‌های گذشته به‌خوبی استفاده می‌کنند. به نظر می‌رسد مسئولان باید دقت نظر بر امور فرهنگی این مجموعه‌ها داشته باشند؛ چراکه این امر پیش‌زمینه‌ای برای تربیت و وارد شدن این قشر به جامعه بوده و نیاز به دانش اجتماعی و فرهنگ کتاب و کتابخوانی دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها