سه‌شنبه ۱۳ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۴
«وقتی به هوش آمدم» منتشر شد

کتاب «وقتی به هوش آمدم» داستان زندگی آزاده محمود نیکی نوش‌آبادی از سوی انتشارات شهید کاظمی روانه بازار مشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، محمود نیكی در خانواده‌ای مستضعف ولی سرشار از‌ ایمان و خلوص دیده به جهان گشود. چون فقر مادی بر زندگی آنان حكم‌فرما بود اوقات فراغت و بیكاری را در كمک به پدرش می‌گذراند. با آغاز حمله دشمن بعثی به میهن اسلامی محمود به همراه برادر بزرگترش محمد وجمعی از دوستان مدرسه و کوچه محله خودشان عضو پایگاه بسیج نوش آباد شدند. محمود به‌علت کمی سن از فیض حضور در جبهه محروم می‌شود؛ اما برادرش به همراه جمعی از دوستانش در عملیات رمضان به شهادت می‌رسند.
 
تابستان 1363 محمود موفق می‌شود آموزش رزم را طی کند و راهی جبهه شود. در چندین مقطع در خطوط دفاعی در صف رزمندگان مشغول دفاع از کشور می‌شود. شهریور 1364 در عملیات قادر با انفجار خمپاره دشمن مجروح و بی‌هوش می‌شود و بعد از این بی‌هوشی سی ساعته داستان اسارت محمود با تنی مجروح در زندان الرشید بغداد و شکنجه‌ها شروع می‌شود. بعد ازپنج سال اسارت تابستان 1369 با استقبال مردم، محمود با جمع همرزمانش به آغوش میهن اسلامی باز می‌گردد.
 
در برشی از کتاب می‌خوانیم: «صبح روزعاشورا دیرتر از روز‌های قبل درآسایشگاه را باز کردند، بعد از آمار وقتی با دوستان دیگرآسایشگاه‌ها روبه‌رو شدیم، فهمیدیم شب قبل چهل وهفت نفراز اسراء را بی‌رحمانه زده‌اند و همۀ آن‌ها را داخل یک اتاق کوچک زندانی کرده‌اند و دو روز بعد آن‌ها را از زندان بیرون آورده‌اند...»
 
کتاب «وقتی به هوش آمدم» خاطرات جانبازو آزاده سرافراز محمودنیکی نوش آبادی از زندان‌الرشید بغداد، بیمارستان بغداد و اردوگاه‌های رژیم بعث صدام از سال 1364 تا سال 1369 به قلم عباس رئیسی بیدگلی در قطع رقعی و 148 صفحه از سوی انتشارات شهید کاظمی منتشر شد.
 
علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب می‌توانند از طریق سایت nashreshahidkazemi.ir یا ارسال نام کتاب به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۱۴۱۴۴۱ اقدام و کتاب در قالب طرح تابستانه با تخفیف ویژه تهیه کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها