دوشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۰
انتشار بیش از 140 عنوان کتاب با موضوع مناسبت‌های ایام پایانی ماه صفر

مدیرعامل به‌نشر (انتشارات آستان قدس رضوی) گفت: تاکنون 143 عنوان کتاب در خصوص مناسبت‌های روزهای پایانی ماه صفر شامل رحلت پیامبر اعظم (ص)، شهادت حضرت امام حسن مجتبی (ع)، امام رضا (ع) و موضوع وقف توسط این انتشارات منتشر شده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خراسان رضوی به نقل از روابط عمومی به‌نشر، حسین سعیدی با بیان اینکه دهه پایانی ماه صفر برای مشهدی‌ها رنگ و بوی دیگری دارد، اظهار کرد: تاکنون 48 عنوان کتاب با محوریت پیامبر اکرم (ص) و امام حسن مجتبی (ع) توسط انتشارات به‌نشر به چاپ رسیده که از این میان 23 کتاب برای مخاطب بزرگسال و 25 عنوان برای مخاطب کودک و نوجوان است.

مدیرعامل به‌نشر با بیان اینکه آشنایی کودکان با مضامین دینی باید با زبانی کودکانه و قابل فهم انجام شود، گفت: مجموعه‌های خوبی برای مخاطب کودک و نوجوان توسط انتشارات به‌نشر به چاپ رسیده که از جمله آنها می‌توان به مجموعه «پیامبر»، مجموعه «یاران پیامبر»، «زندگی پرافتخار» و ... اشاره کرد.

سعیدی با اشاره به اینکه 83 عنوان با محوریت حضرت رضا (ع) چاپ شده است، افزود: علاوه بر مجموعه ادعیه، زیارات، نمازها، صلوات، اذکار، حرزها و نیایش‌های امام رضا (ع) که توسط انتشارات به‌نشر به چاپ رسیده است، کتاب‌هایی نیز در ارتباط با شخصیت و ویژگی‌های حضرت توسط این انتشارات برای رده‌های سنی مختلف روانه بازار نشر شده است که از جمله رمان دوجلدی «آبی‌ها»، «غریب قریب» و «دعبل و زلفا» برای مخاطب بزرگسال و  مجموعه‌های «قصه‌های شیرین از زندگی معصومین (ع)»، «راز آن بوی شگفت»، «اعترافات غلامان»، «کبوترها و آهوها» و ... برای مخاطب کودک و نوجوان به چاپ رسیده است.

وی با اشاره به آثار منتشرشده با محوریت وقف نیز عنوان کرد: از 12 کتاب منتشر شده مجموعه «فرهنگ وقف» با 5 جلد برای مخاطب کودک و مجموعه «پاسخ‌نامه وقف» در 7 جلد و همچنین تک جلدی برای مخاطب بزرگسال روانه بازار نشر شده است.

وی، همچنین از برپایی نمایشگاه کتاب در حرم مطهر رضوی به مناسبت دهه پایانی ماه صفر خبر داد و گفت: با توجه به اینکه در دهه آخر ماه صفر و ایام شهادت پیامبر گرامی اسلام (ص) و نوگلان باغ محمدی می‌توان بهره‌برداری‌های معنوی و پژوهشی کرد در همین راستا به همت به‌نشر، نمایشگاه‌های متنوع منابع مطالعاتی این سه خورشید تابان در حرم مطهر رضوی برپا شد.

مدیرعامل انتشارات آستان قدس رضوی ادامه داد: در راستای آشنایی با زندگی، احادیث و سیره پیامبر اکرم (ص)، امام رضا (ع) و امام حسن مجتبی (ع)، تبیین و نشر معارف نبوی و رضوی و دسترسی آسان مخاطبان به کتاب‌ها، نمایشگاه‌های مطالعاتی کتاب در حرم مطهر رضوی بر پاشده است.

حسین سعیدی با اشاره به برپایی سه نمایشگاه کتاب در صحن‌های پیامبر اعظم و امام حسن مجتبی (ع) حرم مطهر رضوی اظهار کرد: در این نمایشگاه‌ها، 500 عنوان کتاب مربوط به سبک زندگی و سیره رسول اکرم (ص)، شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) از به‌نشر (انتشارات آستان قدس رضوی)، بنیاد پژوهش‌های اسلامی و سایر ناشران مذهبی جمع‌آوری شده و در معرض دید دوستداران اهل بیت (ع) قرار دارد.

وی گفت: این نمایشگاه از پنجم تا 17 شهریورماه و از ساعت 8 تا 21 در صحن‌های پیامبر اعظم (ص) و امام حسن مجتبی (ع) حرم مطهر رضوی پذیرای اهالی علم و معرفت است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها