یکشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۹
«من هیولا» به شیوع بیماری واگیردار «افزایش تمایل به خشونت و قتل» می‌پردازد

سعید بهمن، نویسنده داستان بلند «من هیولا» درباره این اثر گفت: این کتاب به شیوع نوعی بیماری به اسم آگنر می‌پردازد؛ بیماری واگیرداری که تمایل فرد مبتلا به خشونت و قتل را بالا می‌برد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، داستان بلند «من هیولا» اثر سعید بهمن به تازگی از سوی نشر سیب سرخ روانه بازار کتاب شده است.

این نویسنده با اشاره به اینکه در این داستان یک ماجرای خشن، غمناک و عاشقانه برای مخاطبان روایت شده، عنوان کرد: «من هیولا» درباره کامیار، کارمند اداره پست است که به تازگی از شهر بزرگ شاهان در کشور زمانه به شهر کوچک کیهان منتقل شده است. انتقال او با شیوع نوعی بیماری به اسم آگنر همراه شده است. بیماری واگیردار که تمایل فرد مبتلا به خشونت و قتل را بالا می‌برد. کامیار پس از تماس با یکی از مراجعین به آگنر مبتلا می‌شود. بیماری‌ای که مثل هیولا به جانش می‌افتد و تنها راه آرام کردن آن هیولا، ریختن خون است. هیولا در ذهن و وجود کامیار، جان می‌گیرد و او را وادار به قتل کسانی می‌کند که بی ارتباط با گذشته کامیار نیستند.

وی افزود: «من هیولا»  دومین رمان من است که اتفاقاتش در کشور زمانه رخ می‌دهند، کشوری خیالی در جهان ما. کتاب اول، «دنیای زیتون» نام داشت و البته شخصیت‌ها و قصه متفاوتی دارد. در نگاه اول، این اثر کتابی جنایی و در زیر ژانر اسلشر است که برای نگارش آن از فیلم «خانه‌ای که جک ساخت» اثر لارنس فونتریه و کتاب درخشش استیون کینگ ایده گرفته‌ام؛ اما هدف اصلی من در این اثر، پرداختن به بعد روانشناسی شخصیت اصلی داستان با تکیه بر نظریات فروید در مورد عقده‌های درونی و نظریه کوه یخ بوده است. به این منظور در کنار روایت داستان زمان حال شخصیت، قصه گذشته او را به صورت تکه تکه پیگیری می‌کنیم تا بهتر با شکل‌گیری پازل هیولا در درون شخصیت‌مان آشنا شویم.

بهمن درباره شخصیت کامیار گفت: شخصیت ما در این اثر، شخصیتی خاکستری است و همذات‌پنداری با یک شخصیت خاکستری و رو به سیاه برای خواننده کاری بس دشوار است. من سعی داشتم با استفاده از قالب داستان بلند، این شخصیت را برای مخاطب، باورپذیر کنم و به او اجازه دهم بیشتر در دنیای داستانی کتاب زندگی کند.

این نویسنده در عین حال تصریح کرد: به باور من کتابخوان‌ها علاقه دارند که مدتی را با یک شخصیت ترجیحا خیالی در دنیایی تازه زندگی کنند. گاهی شباهت‌های بین شخصیت و خواننده باعث ارتباط بیشتر شده و خواننده تمایل دارد بیش از چند صفحه در دنیای آن رمان زندگی کند و بدین شکل می‌تواند به عمق دنیای ذهنی نویسنده سفری را تجربه کند، تلخی یا شیرینی این سفر بستگی به ذهنیات نویسنده دارد. اگر داستان بلند به پرحرفی و کش دادن بیش از حد نیانجامد و هدف، صرفا نوشتن صفحات بیشتر نباشد، قطعا این قالب بهترین نوع برای وصف ذهنیات نویسنده است. در ایران در برخی آثار شاهد موفقیت نویسندگان در این امر هستیم.

نشر سیب سرخ این کتاب را در ۱۵۲ صفحه با قیمت ۵۱ هزار تومان منتشر کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها