پنجشنبه ۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۰
نشست بین‌‌المللی «سیری در نظام اندیشگی مولانا» برگزار می‌شود

موسسه فرهنگی اکو در ادامه سلسله‌‌نشست‌‌های پاسداشت مقام مفاخر منطقه اکو، نشست بین‌‌المللی «سیری در نظام اندیشگی مولانا» را برگزار خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی مؤسسه فرهنگی اکو، همزمان با روزهای نکوداشت شمس و مولانا، مؤسسه فرهنگی اکو، نشستی تخصصی با عنوان «سیری در نظام اندیشگی مولانا» با حضور مولاناپژوهانی از افغانستان، ایران، پاکستان، تاجیکستان و ترکیه برگزار خواهد کرد.

در این نشست -که به‌صورت مجازی برگزار می‌‌شود- سرور بختی، رئیس مؤسسه فرهنگی اکو؛ عبدالله یگین، مدیر مرکز فرهنگی هنری یونس امره در ایران؛ شفیق‌‌الله شفیق، استاد دانشگاه بلخ از افغانستان؛ سیده فلیحه زهرا کاظمی، رئیس بخش زبان و ادبیات فارسی دانشگاه بانوان لاهور از پاکستان؛ کامل جان سعیدعالم، استاد دانشگاه از تاجیکستان و بتول واعظ، استادیار زبان و ادبیات فارسی دانشگاه علامه طباطبائی از ایران؛ به تبیین جایگاه مولانا در منطقه اکو و شرح احوال و آثار ایشان خواهند پرداخت.

«زندگی و زمانه شمس و مولانا»، «نظام اصطلاحی مولوی در مثنوی»، «ارزش‌های معنوی در مثنوی مولوی»، «سرمایه اجتماعی؛ ارمغان عشق در اندیشه حضرت مولانا» و «ترجمه آثار مولانا در پاکستان» ازجمله موضوعات این نشست است.

علاقه‌مندان برای شرکت در این برنامه می‌توانند، دوشنبه 12 مهر،  برابر با  4 اکتبر 2021، از ساعت 14 به‌وقت تهران، 9 و 30 دقیقه به ‌وقت ساعت جهانی UTC)، به لینک https://webinar.ecieco.org/ch/rumi مراجعه کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها