پنجشنبه ۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰
«شمس ناپیدا» شنیدنی می‌شود

گروه کتاب رادیو فرهنگ به‌مناسبت روز بزرگداشت مولانا، ویژه‌برنامه «شمس ناپیدا» را روی آنتن می‌برد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، به نقل از روابط عمومی رادیو فرهنگ، به‌مناسبت بزرگداشت عارف و شاعر پرآوازه پارسی‌گوی ایران زمین، مولانا جلال‌الدین محمد بلخی مشهور به مولوی، گروه کتاب رادیو فرهنگ یک ویژه‌برنامه با عنوان «شمس ناپیدا» را از ساعت 19 و 30 تا 22 پنجشنبه، هشتم مهرماه ۱۴۰۰ روی آنتن می‌برد.

در این ویژه‌برنامه، تنی چند از نویسندگان و پژوهشگران ادبیات عرفانی، موضوع کتابشناسی مولانا را از دو منظر آثار مولانا و آثار دیگران درباره مولانا بررسی می‌کنند. غلامرضا خاکی، اسماعیل آذر، علی دهباشی، عبدالمهدی مستکین، علی‌اکبر نیک‌نفس، علیرضا بدیع، امین خرمی و ... به ارائه دیدگاه و همچنین معرفی و نقد کتاب‌های منتشرشده می‌پردازند.

مولانا با نام اصلی محمد‌بن محمد‌بن حسین حسینی خطیبی بکری بلخی، عارف، شاعر، نویسنده و فقیه نامدار ایرانی است. مشهورترین اثر وی مثنوی معنوی نام دارد که بالاترین بسامد ترجمه در جهان را دارد.

از دیگر آثار مولانا می‌توان به «غزلیات شمس»، «فیه ما فیه» و «مجالس سبعه» اشاره کرد. بر مبنای این آثار و نیز براساس شرح زندگانی این بزرگمرد ایران زمین، آثار پرشماری به چاپ رسیده است که در ویژه‌برنامه «شمس ناپیدا» بررسی و ارزیابی خواهند شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها