یکشنبه ۴ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۵
حضور خانه کتاب و ادبیات ایران در نمایشگاه کتاب مسکو به تقویت ارتباط با ناشران روس کمک می‌کند

حجت الاسلام‌والمسلمین صابر اکبری‌جدی با حضور در غرفه ملی جمهوری اسلامی ایران در سی‌وچهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسکو اظهار کرد: ناشران روسی بسیار علاقه‌مندند تا با ناشران ایرانی ارتباط برقرار کنند و حضور خانه کتاب و ادبیات ایران به نمایندگی از صنعت نشر کشورمان در سی‌وچهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسکو می‌تواند به این امر کمک کرده و آن را تقویت کند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران، حجت الاسلام‌والمسلمین صابر اکبری‌جدی نماینده ولی فقیه در روسیه و رئیس بنیاد مطالعات اسلامی مسکو و حجت الاسلام‌والمسلمین عبداللهی رئیس جامعه المصطفی در غرفه ملی جمهوری اسلامی ایران در سی‌وچهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسکو حضور پیدا کردند.
 
در این دیدار حسین صفری (معاون اقتصاد و فرهنگ خانه کتاب و ادبیات ایران)، مسعود احمدوند (رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مسکو) و سعید کرمی (مدیرعامل انتشارات سروش) حضور داشتند.
 
مذاکرات با حاضران در نمایشگاه کتاب مسکو
در ابتدای این دیدار حسین صفری توضیحاتی درخصوص حضور خانه کتاب و ادبیات ایران و تیم همراه و همچنین حضور آژانس ادبی دایره مینا، انتشارات سروش و یکی از تصویرگران کشورمان در غرفه ملی جمهوری اسلامی ایران در سی‌وچهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسکو ارائه کرد. همچنین درباره طرح گرنت، جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران، شرایط موسسه و معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صحبت کرد و گفت: مسکو برای ما اهمیت استراتژیک دارد و حضورمان یک حضور جدی است؛ به‌واقع اولین حضور فیزیکی ما در نمایشگاه‌های کتاب دنیا نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسکو است و در این فرصت پیش آمده با ناشران، آژانس‌های ادبی، اتحادیه ناشران، کتابفروشان و غرفه‌های حاضر در نمایشگاه مذاکرات بسیاری انجام دادیم. همچنین طرح گرنت کتاب‌های دفاع مقدس را نیز در این نمایشگاه ارائه کردیم.
 
مشترکات ایران و روسیه به تسریع ارتباطات فرهنگی کمک می‌کند
نماینده ولی فقیه در روسیه با اشاره به حضور خانه کتاب و ادبیات ایران به نمایندگی از صنعت نشر کشورمان در سی‌وچهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسکو، فعالیت‌های غرفه ملی جمهوری اسلامی ایران در این نمایشگاه را خوب ارزیابی کرد و‌ گفت: با توجه به شرایط سخت حال حاضر، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همت کرده که در این دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسکو حضور پیدا کرده است و این حضور ارزشمند است.
 
او با تقدیر از گرنت دفاع مقدس اظهار کرد: همه مذاکراتی که تاکنون در این نمایشگاه انجام داده‌اید از جمله فعالیت‌های خوب شماست و امیدوارم با توجه به این‌که با این سختی در نمایشگاه حضور پیدا کردید حضور و فعالیت‌تان تداوم پیدا کند. به‌واقع نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسکو یکی از فعالیت‌های فرهنگی روسیه است و فعالیت‌های فرهنگی و نمایشگاهی دیگری هم در این کشور برگزار می‌شود که در یکی از آن‌ها ناشران دور هم جمع می‌شوند و خوب است که این ارتباطات افزایش یافته و ادامه پیدا کند.
 
رئیس بنیاد مطالعات اسلامی مسکو در ادامه افزود: به نظرم ارتباط بخش خصوصی و تشکل‌های مربوطه‌ را با همتای خودشان در روسیه افزایش دهید. در این کشور نمایشگاه تخصصی در حوزه دانشگاهی و کودک نیز برگزار می‌شود و خوب است افراد و تشکل‌های مرتبطی که در ایران فعالیت می‌کنند در این نمایشگاه‌ها حضور داشته باشند‌.
 
او با بیان این‌که پس از بازگشت به ایران لازم است ادامه فعالیت‌ها و مذاکراتی که در سی‌وچهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسکو انجام داده‌اید تداوم پیدا کند، عنوان کرد: روسیه به لحاظ تمدنی و فرهنگی ظرفیت زیادی دارد و از نظر شرایط سیاسی و اجتماعی هم مشترکات زیادی داریم که به تسریع ارتباطات فرهنگی ما کمک می‌کند.
 
حجت الاسلام‌والمسلمین صابر اکبری‌جدی در پایان سخنان خود گفت: ناشران روسی بسیار علاقه‌مند هستند تا با ناشرانی ایرانی ارتباط برقرار کنند و حضور خانه کتاب و ادبیات ایران به نمایندگی از صنعت نشر کشورمان در سی‌وچهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسکو می‌تواند به این امر کمک کرده و آن را تقویت کند.
 
تقویت اقتصاد فرهنگ از طریق تبادل رایت
خانه کتاب و ادبیات ایران به نمایندگی از صنعت نشر کشورمان با بیش از ۲۰۰ عنوان کتاب و با موضوعاتی چون دفاع مقدس، هنر، ادبیات، ایران‌شناسی، زبان فارسی، شعر و ادبیات در سی‌وچهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسکو حضور دارد و همچنین این موسسه در این دوره از نمایشگاه به معرفی طرح گرنت، نشر جمهوری اسلامی ایران و معرفی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و نمایشگاه مجازی کتاب تهران در قالب بروشور و کاتالوگ می‌پردازد.
 
همچنین خانه کتاب و ادبیات ایران در سی‌وچهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسکو، توسعه دیپلماسی فرهنگی، تقویت اقتصاد فرهنگ از طریق تبادل رایت و فروش کتاب‌های ایرانی را در دستور کار خود دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها