شنبه ۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۱
اماکن متبرکه میزبان آثار «سیزدهمین سوگواره هنر عاشورایی‌» می‌شوند

صحن متبرک سه امامزاده در استان‌های تهران و البرز از فردا (چهارم مهرماه)، میزبان آثار فاخر «سیزدهمین سوگواره هنر عاشورایی» می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)،‌ در این نمایشگاه بزرگ، 78 اثر عکس و پوستر با موضوع حماسه بزرگ عاشورا به نمایش گذاشته می‌شود.

این آثار از بین 2000 اثر خلق شده از سوی هنرمندان عرصه تجسمی که به دبیرخانه «سوگواره هنر عاشورایی» ارسال شده‌اند، انتخاب شده است.

سوگواره هنرعاشورایی، بزرگ‌ترین و با سابقه‌ترین رویداد فرهنگی و هنری کشور با موضوع حماسه بزرگ حسینی (ع) است که به صورت سالانه از سوی حوزه هنری انقلاب اسلامی برگزار شده و هنرمندان متعهد سراسر کشور، با هدف پاسداشت و ادای دین هنرمندانه به اباعبدالله در این سوگواره شرکت می‌کنند، برترین آثار این سوگواره، بعد از ارزیابی توسط داوران صاحب‌نام کشور، مورد تقدیر قرار گرفته و برای شرکت در نمایشگاه آثار انتخاب می‌شوند.

آثار برگزیده «‌سوگواره هنر عاشورایی» از تاریخ چهارم تا چهاردهم مهرماه در صحن حرم مطهر امامزاده صالح (ع) و از چهارم تا هشتم مهرماه در حرم مطهر امامزاده جعفر (ع) و از دهم تا پانزدهم مهرماه در حرم مطهرامامزاده طاهر(ع) به نمایش عمومی گذاشته می‌شود و علاقه‌مندان اهل بیت (ع) و دوستداران هنر آیینی و مذهبی می‌توانند از این پوستر و عکس‌ها که حماسه بزرگ عاشورا و عزاداری‌های خالصانه مردم کشورمان در ایام محرم را به تصویر کشیده‌اند، بازدید کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها