شنبه ۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۹
جشنواره شعر «همیشه‌های هنوز» فراخوان داد

مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی قلمستان اصفهان از برگزاری مرحله استانی جشنواره شعر دفاع مقدس «همیشه‌های هنوز» خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اصفهان، الهه رضایی با اعلام این خبر گفت: فراخوان هفتمین دوره جشنواره شعر «همیشه‌های هنوز» در مرحله استانی و بیست و سومین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس اعلام شده که شرکت‌کنندگان تا پنجم مهرماه فرصت دارند آثار خود را به جشنواره ارسال کنند.

وی با اشاره به شرایط شرکت در جشنواره، افزود: اشعار ارسالی نباید قبلا در کتاب مستقل، مشترک و یا نشریه‌ای منتشر شده باشد، با توجه به ثبت اشعار در دبیرخانه مرکزی، هر شاعری می‌تواند در یک استان شرکت کند و چنانچه در قالب شرکت‌کننده در استان‌های مختلف ثبت شده باشد از داوری کنار گذاشته می‌شود.

مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی قلمستان اصفهان افزود: اشعار بایستی به صورت تایپی و در قالب فایل متنی ارسال شود،محدودیتی از نظر تعداد برای ارسال اشعار وجود ندارد و توجه به ویژگی بومی هر استان، حماسه آفرینی‌های رزمندگان هر استان در عملیات‌ها و یگان‌های آن استان از شرایط شرکت در این فراخوان است.

رضایی ادامه داد: توجه به شخصیت‌های شناخته شده دفاع مقدس و استفاده از زبان و گویش‌های محلی از دیگر شرایط جشنواره بوده که امتیاز ویژه خواهندداشت.

وی گفت: اشعار منتخب در استان‌ها، برای انتخاب آثار شعری برتر در بخش ملی ارسال می‌شود و در بخش ملی نیز جوایز جداگانه ای به برگزیدگان اهدا خواهد شد و پس از آن اشعار برتر ویرایش شده در مجموعه‌های جداگانه چاپ می‌شود.

مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی قلمستان اصفهان با اشاره به موضوعات و بخش‌های جشنواره یادآور شد: دفاع مقدس و مدافعان سلامت، دفاع مقدس و کودک ونوجوان، شعر مقاومت بین الملل اسلامی، مدافعان حرم، جنگ نرم و بخش عمومی دفاع مقدس شامل شامل آزادگان، مادران شهدا، جانبازان شیمیایی و ... است.

شرکت کنندگان می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره واقع در اصفهان، خیابان 22 بهمن، چهارراه علامه امینی، ضلع غربی باغ غدیر(اداره کل حفظ آثار ونشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان) و یا از طریق مراجعه به سایت www.1pelak.irارسال کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها