شنبه ۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۱
بخش امانت کتابخانه‌های عمومی استان فارس بازگشایی شد

با توجه به تغییر رده کتابخانه‌های عمومی از گروه 3 به گروه 2 مشاغل کاری در ایام کرونا، بخش امانت کتابخانه‌های عمومی در تمامی شرایط به مردم خدمات ارائه می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس، با توجه به نظر ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، در خصوص انتقال رسته کتابخانه‌های عمومی از گروه 3 به گروه 2 شغلی، هم‌چنین  به منظور تسهیل شرایط استفاده اعضا و کاربران از خدمات کتابخانه‌های عمومی در ایام کرونا و درخواست کاربران مبنی بر لزوم بازگشایی کتابخانه و ارائه خدمات، کتابخانه‌های عمومی استان فارس از روز شنبه سوم مهرماه به صورت کامل فعالیت خواهند داشت.
 
براساس این بخشنامه کتابخانه‌های عمومی از این پس در تمامی شرایط شیوع بیماری کرونا و رنگ‌بندی‌های مختلف با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی باز است و کلیه خدمات کتابخانه‌ای هم‌چون ثبت‌نام، امانت، نشریات و ... به صورت کامل و حضوری فعالیت خواهند داشت.
 
این درحالی است که به دلیل حفظ سلامت کاربران سالن‌های مطالعه کتابخانه‌ها در شرایط رنگ‌بندی قرمز کماکان تعطیل است. هم‌چنین سالن‌های مطالعه کتابخانه‌های عمومی در شهرستان‌هایی با وضعیت نارنجی، با حداکثر 30 درصد ظرفیت، سالن‌های مطالعه کتابخانه‌های عمومی در شهرستان‌هایی با وضعیت زرد حداکثر 40 درصد ظرفیت و سالن‌های مطالعه کتابخانه‌های عمومی شهرستان‌های آبی با 50 درصد ظرفیت فعالیت خواهند داشت.
 
یادآور می‌شود: ساعت فعالیت کتابخانه‌های عمومی از روز اول مهرماه به دلیل تغییر ساعت رسمی کشور تغییر کرده است. کتابخانه‌های عمومی دو شیفت از روز شنبه تا چهارشنبه ساعت 7:30 تا 19:30 و روزهای پنجشنبه ساعت  8 تا 13:30  آماده ارائه خدمات  است. همچنین کتابخانه‌های تک شیفت نیز از روز شنبه تا چهارشنبه در شیفت اول از ساعت 7:30 تا 14 و در شیفت دوم از ساعت 13 تا 19:30 فعالیت خواهند داشت. و روزهای پنج شنبه نیز ساعت  8 تا 13:30 کتابخانه ها میزبان علاقه‌مندان خواهند بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها