پنجشنبه ۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۷
رونمایی از آثار استادان «بدر السماء» و «حسن روح الامین‌»

همزمان با برگزاری مراسم افتتاحیه كنگره‌ی ملی شعر «سردار سربداران» ، از آثار استادان بدرالسماء و حسن روح الامین با موضوع حماسه بزرگ سردار سلیمانی رونمایی می شود، در این مراسم همچنین از خانواده شهید مهدی المهندس و شهید پورجعفری و غلامرضا صنعتگر خواننده اثر« قاسم هنوز زنده است» تجلیل می شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از روابط عمومی‌ كنگره‌ ملی شعر سردار سربداران،‌ تالار وحدت از ساعت نوزده و سی دقیقه شامگاه امشب، پنجشنبه یكم مهرماه، میزبان میهمانان افتتاحیه كنگره ملی شعر سردار سربداران است، در این مراسم كه  شاعران صاحب‌نام كشور، سعید یوسف نیا،‌ محمدمهدی سیار، حسین اسرافیلی، سعید بیابانكی و خانم نرگس سلیمانی اشعار خود به سردار دل‌ها تقدیم می‌كنند، مرتضی امیری اسفندقه - دبیر علمی‌كنگره - و دكتر حداد عادل سخنرانی می‌كنند.

بنابراین گزارش،‌ در مراسم افتتاحیه این كنگره، همچنین از غلامرضا صنعتگر، خواننده آهنگ « قاسم هنوز زنده است» و خانواده شهیدان ابومهدی المهندس و پورجعفری تجلیل و تقدیر می‌شود.

در بخش دیگری از برنامه افتتاحیه كه با حضور علاقمندان به شعر و ادب و دوستداران سردار دلها برگزار می‌شود، همچنین از تابلوهای استادان بدرالسماء و حسن روح الامین با موضوع حماسه سردار سلیمانی رو نمایی می‌شود.

مرتضی امیری اسفندقه، دبیرعلمی‌این كنگره درباره هدف از برگزاری آن می‌گوید: «هدف اصلی از برگزاری این كنگره، جمع‌آوری برترین اشعار در قالب‌های گوناگون شعر پارسی برای ثبت و پاسداری از حماسه‌ی‌ شهادت سردار سلیمانی است. بر اساس فراخوان این كنگره، شاعران علاقمند می‌توانند اشعار خود را در تمامی‌قالب‌ها شامل قصیده، ‌غزل، رباعی، دوبیتی،‌ قطعه، نیمایی،‌ آزاد و سپید به دبیرخانه‌ی كنگره ارسال كنند.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها