چهارشنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۷
نقد نخل و نارنج وحید یامین‌پور و ارتباط فارسی و سیاست از زبان حداد عادل

در سومین قسمت از فصل جدید برنامه تلویزیونی چراغ مطالعه، اخبار دنیای کتاب خارج از ایران مرور و سپس در آیتم «چی را چطور بخوانیم؟»، احسان زیورعالم مولف و پژوهشگر حوزه ادبیات نمایشی در مورد مطالعه در حوزه «نمایش نامه» سخن خواهد گفت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از روابط عمومی برنامه چراغ مطالعه، در سومین قسمت از فصل جدید برنامه تلویزیونی چراغ مطالعه، اخبار دنیای کتاب خارج از ایران مرور و سپس در آیتم «چی را چطور بخوانیم؟»، احسان زیورعالم مولف و پژوهشگر حوزه ادبیات نمایشی در مورد مطالعه در حوزه «نمایش نامه» سخن خواهد گفت.
در آیتم فارسی وار هم مانند هفته گذشته، حداد عادل میهمان این بخش می شود و درباره موضوع «فارسی و سیاست» صحبت می‌کند. 

بخش پایانی شب نخست این برنامه، آیتم «تجربه خواندن» است که در آن الهام عابدینی از کتاب «تاریخ امیدبخش نوع بشر» می‌گوید. روتخر برخمان در كتاب تاريخ اميدبخش نوع بشر به طرح انديشه‌ها و دغدغه‌هاي خود درباره سرشت و ماهيت انسان مي‌پردازد.
سومین برنامه هفته دوم چراغ مطالعه سه شنبه 30  شهریورماه ساعت 21 از شبکه چهار سیما پخش می‌شود.

اما در چهارمین برنامه چراغ مطالعه که چهارشنبه 31 شهریور پخش می شود، سجاد نجفی، مجری برنامه با وحید یامین‌پور نویسنده کتاب «نخل و نارنج» گفتگو می‌کند. این کتاب درباره زندگی شیخ مرتضی انصاری، مرجع تقلید بزرگ شیعیان در عصر قاجار است.
محمد ملاعباسی هم در بخش «تفکر انتقادی» این هفته در مورد اینکه «چه کتاب‌هایی را نباید بخوانیم؟» صحبت خواهد کرد.

این برنامه چهارشنبه 31 شهریورماه ساعت 21 به صورت زنده از شبکه چهار سیما پخش می‌شود.

فصل جدید چراغ مطالعه با سردبیری محدثه پیرهادی و تهیه کنندگی مرتضی  روحانی سه شنبه وچهارشنبه ها ساعت 21 از شبکه چهار سیما پخش می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها