سه‌شنبه ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۲
«قلک» شماره 87 منتشر شد

هشتاد‌وهفتمین شماره ماهنامه «قلک» ویژه مهرماه با توجه به بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید، به آشنایی با شغل معلمی، تحصیل به صورت آنلاین و سختی‌ها و آسانی‌های آن و همچنین آموزش نحوه تعامل با توان‌یابان به کودکان پرداخته است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از روابط‌عمومی ماهنامه قلک، شماره مهر‌ماه این ماهنامه همراه با داستان‌ها، شعر‌های آموزشی و سرگرم‌‌کننده در حوزه آموزش سبک زندگی اجتماعی و اقتصادی برای گروه سنی 3 تا 7 سال منتشر شد.

کودکان در هشتاد‌وهفتمین شماره این نشریه، همراه با بچه‌های دنیا به کشور «کنیا» سفر می‌کنند و با فرهنگ و اقتصاد و محیط‌‌ زیست آن کشور آشنا می‌شوند، اخبار روز را در بخش اخبار «قِل قُلّکی» دنبال می‌کنند، همراه با «بیجو و جیبو» می‌آموزند که برای معلم‌بودن باید چه کرد و چه ویژگی‌هایی داشت و  با «شای‌شای» سر کلاس آنلاین می‌روند و آموزش در خانه و به صورت مجازی را تجربه می‌کنند.

از دیگر مطالبی که در قلک هشتاد‌وششم می‌خوانیم: «ناخن و ده‌تا انگشت» سروده زهرا موسوی و تصویرگری نازنین ارزه‌گر، «روزی که شای‌شای‌ خانم معلم شد» نوشته شهزاد دستجردی و تصویرگری ویدا کریمی، «اخبار قِل قُلّکی» نوشته زهرا جلائی‌فر و تصویرگری میثم موسوی، «جشن تولد من» نوشته الهه ایرانفرد و تصویرگری مهدیه ربانی، «پنج گنده زیبا» نوشته جویا میرزاده، «مدرسه جوجه‌‌ها – معلم» نوشته نسترن فتحی و تصویرگری میثم موسوی.

در هر شماره قلک باز‌ی‌هایی برای بالا بردن خلاقیت، دقت و سرگرم کردن بچه‌ها نیز وجود دارد. در این شماره بچه‌ها در بخش «بیا بازی – پازل برقی» می‌توانند با بُریدن کارت‌های بازی که در صفحات داخلی مجله قرار گرفته و درست کردن پازل، نحوه صحیح استفاده از برق و جلوگیری از اتلاف آن را بیاموزند. همچنین با استفاده از ماژیک یا مدادرنگی و رنگ‌آمیزی یک گردنبند می‌توانند یک گردنبند زیبا داشته باشند.

ماهنامه قلک به مناسبت 16 مهرماه، روز جهانی کودک تصویر جلد این شماره را با تصویرگری المیرا اسکندری به این موضوع اختصاص داده است. در مقدمه این شماره آمده است: «16 مهر روز تو و روز تمام بچه‌های دنیاست، روز جهانی کودک. قرار است تو این روز خوب همه‌ی بچه‌ها یاد بزرگترها بیاندازند که دنیا خیلی خیلی جای قشنگی است. آن‌قدر قشنگ که باید فقط و فقط مهربان باشند. مهربان و بخشنده... درست مثل بچه‌ها. بچه‌هایی که از همه جای دنیاعکس‌شان را روی جلد قلک 87 می‌بینی.»

این نشریه در هفتمین سال انتشار و فعالیت خود به صورت تخصصی توجه خود را به آموزش سبک زندگی و مفاهیم اقتصادی برای گروه سنی 3 تا 7سال معطوف کرده و برای رسیدن به این مهم، گروهی از نویسندگان، تصویرگران و متخصصان روانشناسی کودک و اقتصاددانان کودک فعالیت ‌می‌کنند.

در این شماره کارشناسی داستان‌ها را زهرا شاهی و کارشناسی شعر را زهرا موسوی برعهده داشته‌اند. مجری طرح نیز موسسه فرهنگی‌هنری آینده‌پژوهان مدیریت ارتباطات بوده است.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت سفارش و دریافت اشتراک سالانه یا شش‌ماهه «قلک» با دفتر ماهنامه به شماره 02188356436 تماس بگیرند. علاوه‌ بر آن امکان دریافت نسخه الکترونیک تمام شماره‌های این نشریه نیز بر روی پلتفرم‌ کتابخوان «طاقچه» و نسخه فیزیکی آن از طریق دیجی‌کالا وجود دارد.

شماره شهریورماه نشریه «قلک» با مدیرمسئولی بهنام تقی‌پور و سردبیری معصومه یزدانی، مدیریت داخلی الهام تقی‌پور، صفحه‌آرایی نگار آشتیانی عراقی و روابط‌عمومی یگانه قاسمی در 24 صفحه و با قیمت 30هزارتومان در اختیار مخاطبان قرار گرفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها