یکشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۲
یاسر احمدوند معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شد

محمد‌مهدی اسماعیلی، یاسر احمد‌وند را به‌عنوان معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منصوب کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در حکم محمدمهدی اسماعیلی خطاب به یاسر احمدوند آمده است:

«بسمه‌تعالی
جناب آقای یاسر احمدوند
 
نظر به شایستگی‌ها و سوابق جناب‌عالی در حوزۀ نشر و کتاب و شناخت دیرین از توانمندی‌ها و با عنایت به روحیه انقلابی و مکتبی که دارید، به موجب این حکم به سمت «معاون امور فرهنگی» منصوب می‌شوید.
 
امید است با اتکال به خداوند قادر متعال و با مشی فرهنگی و خردمندانه‌ای که از آن بهره‌مند می‌باشید، و با امعان نظر به اهداف و وظایف معاونت فرهنگی،  رویکردهای فرهنگی دولت مردمی و مأموریت‌های ذیل؛ اعتلای اندیشه و قلم مورد اهتمام قرار گیرد.
 
1-برنامه‌ریزی به منظور ارتقا و تعمیق ارزش‌های فرهنگی اصیل اسلام و انقلاب و به‌ویژه اندیشه‌های والای حضرت امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی). 
 
2-  برنامه‌ریزی در جهت توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در میان اقشار مختلف در راستای عدالت فرهنگی نظیر جشنواره های پایتخت کتاب، روستاهای دوستدار کتاب و باشگاه‌های کتابخوانی. 
 
3-برنامه‌ریزی در جهت تولید، توسعه و ترویج فرهنگ مکتوب و پژوهش‌های فرهنگی مبتنی بر اصول و ارزش‌های دینی. 
 
4-حمایت از حقوق نویسندگان، اهل قلم و ناشران. 
 
5-تدوین طرح‌های حمایت از آثار مکتوب ارزشمند در حوزه‌های انقلاب اسلامی، سبک زندگی اسلامی – ایرانی، نوآوری و پیشرفت و جهاد و مقاومت. 
 
6-زمینه سازی برای استفاده از ظرفیت فعالان فرهنگی و تشکل های مردمی برای مشارکت در تمامی حوزه‌های مرتبط و واگذاری امور مربوطه به آنان. 
 
7- طراحی و برنامه‌ریزی لازم در جهت ارتقاء، گسترش و خودکفایی ملی در صنعت چاپ و نشر. 
 
8-   تلاش و برنامه‌ریزی در جهت گسترش مناسبات فرهنگی با مجامع منطقه‌ای و بین‌المللی به منظور توسعه فرهنگ و ارزش‌های مورد تأیید نظام مقدس جمهوری اسلامی و شرکت در نمایشگاه‌های کتاب در خارج از کشور براساس اولویت های ابلاغی. 
 
9-تدوین طرح برای حمایت از حقوق صاحبان آثار(مؤلفان، مصنفان، مترجمان، ویراستاران، تصویرگران، ناشران) و تعیین ضمانت‌های اجرایی آن. 
 
10-تعامل سازنده و تبادل نظر با صنوف مرتبط و فعالان حوزه نشر و کتاب. 
 
مزید توفیق جناب‌عالی را در خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی و تحقق اهداف دولت مردمی، ظل توجهات حضرت ولی عصر(عج) و رهبری حکیمانۀ حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) از خداوند منّان خواستارم.»
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها