یکشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰
روایت میدانی از امروز افغانستان در یک نشست مجازی

نشست مجازی «روایت میدانی از امروز افغانستان» روز یکشنبه ۲۸ شهریور ماه در صفحه اینستاگرام کانون اندیشه جوان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، به همت کانون اندیشه جوان در ادامه سلسله نشست‌های روایت همسایه نشست مجازی «روایت میدانی از امروز افغانستان» ‌برگزار می‌شود.

این نشست یکشنبه 28 شهریور ماه ساعت 21 در صفحه اینستاگرام کانون اندیشه جوان برگزار می‌شود. راویان این نشست علیرضا کمیلی و محمد صمصامی هستند.

با شروع غائله افغانستان و پیشروی طالبان، بسیاری از ناظران خارجی نگران وضعیت و سرنوشت اقلیت‌ها و مخالفان امارت اسلامی بودند. در خلال یک ماه گذشته بحث و گفت‌وگوهای زیادی در این رابطه شکل گرفت. برخی معتقد به تغییر رویکرد طالبان بودند و برخی دیگر طالبان را همان طالبان 20 سال گذشته و مدارای فعلی طالبان را مدارایی کوتاه‌مدت دانسته و معتقد بودند با سیطره کامل طالبان، سیاست‌های سخت‌گیرانه سابق مجددا اعمال خواهد شد. با گسترش دامنه درگیری‌ها به پنجشیر و به‌وجود‌آمدن جبهه‌ای مقابل طالبان به نام بازماندگان جبهه مقاومت افغانستان، رفته‌رفته جبهه‌بندی‌های تحلیل‌گران نیز روشن‌تر شد.

به نظر می‌رسد نه طالبان و نه جبهه مقاومت افغانستان، هیچکدام با اسلاف خود یکسانی کاملی ندارند و تغییرات زیادی در سلوک و اندیشه آنها صورت گرفته است.

از همین روی با توجه به نوظهور بودن غائله افغانستان، به نظر می‌رسد بهترین تحلیل‌گران افراد میدانی حاضر در صحنه نبرد هستند. افرادی که علاه بر تنفس در زیست بوم افغانستان در این زمان، با رویکردی اندیشه‌ای نیز به این وقایع نگاه می‌کنند.

نشست «روایت میدانی از امروز افغانستان» روز یکشنبه ۲۸ شهریور ماه ساعت ۲۱ در صفحه اینستاگرام به نشانی @canoon_org برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها