یکشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۸
بیش از 2100 نفر در 5 ماه اول سال جاری عضو کتابخانه ملی شدند

رئیس اداره پذیرش و عضویت سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران از عضویت بیش از 2100 نفر، در 5 ماهه نخست سال 1400 برای بهره‌گیری از امکانات سازمان ازجمله امانت کتاب، نشریات، پایان نامه‌ها، استفاده از تالار رقومی، اینترنت و شیفت شب سازمان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، حمیده اسلامی، رئیس اداره پذیرش و عضویت سازمان با اعلام این خبر گفت: تعیین سطح عضویت در سازمان اسناد و کتابخانه ملی براساس مدرک تحصیلی و طبق آیین‌نامه عضویت سه گروه ویژه، پژوهشی و عادی است و تعداد اعضای جدید از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا ‍پایان مرداد‌ماه، دو هزار و ۱۰۶ نفر و تمدید کارت اعضا دو هزار و۸۲۵ نفر بوده است.
 
رئیس اداره پذیرش و عضویت سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران تصریح کرد: همچنین این اداره وظیفه صدور، تمدید و تعویض کارت عضویت اعضا را بر عهده دارد و با ایجاد رمز عبور و شناسه کاربری برای مراجعان، شرایط استفاده از امکانات سازمان از جمله امانت کتاب، نشریات، پایان نامه‌ها، استفاده از تالار رقومی و اینترنت و شیفت شب فراهم می‌شود.
 
وی ادامه داد: همچنین مهمترین فعالیت‌ اداره عضویت شامل پذیرش پژوهشگران و انجام مصاحبه با متقاضیان برای برآورده کردن نیازهای پژوهشی، بررسی و احراز شرایط مراجعان از جهت دارا بودن شرایط عضویت و بررسی مدارک، راهنمایی مراجعان برای ثبت نام و مطلع کردن از آیین نامه عضویت و در نهایت تایید عضویت و صدور کارت جدید برای متقاضیان است.
 
لازم به توضیح است، براساس جدیدترین آمار اداره پذیرش و عضویت سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، تا اواسط شهریور سال 1400، بیش از 248 هزار نفر کارت عضویت دریافت کرده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها