پنجشنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۲
رونمایی از 10 کتاب شعر شاعران فارسی زبان همزمان با روز ملی شعر

همزمان با روز ملی شعر و ادب، نشر شاعران پارسی زبان 10 مجموعه شعر تازه از شاعران افغانستان، تاجیکستان، هند و ایران را در دهلی نو منتشر می‌کند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) علیرضا قزوه مدیر نشر شاعران فارسی زبان گفت: همزمان با روز ملی شعر و ادب، نشر شاعران پارسی زبان 10 مجموعه شعر تازه از شاعران افغانستان، تاجیکستان، هند و ایران را در دهلی نو منتشر می‌کند.

مجموعه شعر سیده فاطمه صغری زیدی هفته آینده منتشر می‌شود

وی با بیان اینکه با نشر این کتاب‌ها تعداد مجموعه شعرهای شاعران هندوستانی به ۹ کتاب خواهد رسید، تصریح کرد: پیش از این کتاب شعر شاعرانی چون سیدنقی عباس کیفی، بلرام شکلا، اخلاق آهن، سیده بلقیس فاطمه حسینی، مهدی باقر، علی اصغر الحیدری، عزیز مهدی و سرویش تریپاتی منتشر شده بود و مجموعه شعر سیده فاطمه صغری زیدی آخرین مجموعه شعری از شاعر هندی است که کتابش هفته آینده رونمایی می‌شود.
  
قزوه یادآور شد، تاکنون در چندین دهه گذشته چنین اتفاق مبارکی نیفتاده بود، از این رو نشر شعر فارسی در بین شاعران فارسی سرای هندوستان یک اتفاق تازه و بزرگ است که کاش قدرش را مسئولان فرهنگی ما بدانند و بدانند که این اتفاق‌ها تنها با تلاش و زحمت و رنج حاصل می‌شود. 

قزوه در بخش دیگر با تاکید بر این مطلب که تاکنون هیچ ناشری از ناشران ایرانی چنین همت جدی در انتشار شعر شاعران پارسی زبان کشورهای دیگر را نداشته، تصریح کرد: تاکنون چنین اتفاقی رخ نداده بود، اهتمامی که همراه با نقد و تعامل و برگزاری مراسم‌های ادبی مشترک در فضای مجازی و حقیقی باشد و پله پله شاعر و اثرش را ارتقاء داده باشد و او را در یک فضای سالم ادبی در کنار شاعران صاحب نام ایران و افغانستان و ... قرار دهد.

انتشار مجموعه شعار سه شاعر افغانستان در هفته آتی

مدیر نشر شاعران فارسی زبان گفت: در زمینه شعر امروز افغانستان هم چندین برنامه ادبی خوب در سال گذشته برگزار کردیم از جمله آنها بزرگداشت برای استاد واصف باختری و بزرگداشت برای شهید عبداقهار عاصی بوده است و کتاب شعر محمدشریف سعیدی را هم منتشر کردیم. در هفته آینده نیز کتاب‌های شعر سه شاعر خوب افغانستان محمدضیاء قاسمی، سیدنور تهماسبی خراسانی و کبری حسینی بلخی را هم منتشر می‌کنیم.

آثار ۵ شاعر ایرانی در دهلی نو

قزوه در ادامه سخنانش عنوان کرد: از بین شاعران ایران نیز تعداد ۱۴ کتاب شعر منتشر شده یا در دست انتشار است و پیش‌تر آثار شاعرانی چون رضا اسماعیلی، محمدحسین انصاری نژاد، عبدالرحیم سعیدی راد، نغمه مستشارنظامی، مرضیه فرمانی ، مرتضی حیدری ال کثیر، مجتبی حاذق و عمادالدین ربانی را منتشر کرده بودیم و در هفته پیش رو نیز کتاب‌های پنج شاعر دیگر از ایران را در دهلی نو منتشر می‌کنیم، شاعرانی چون استاد محمدجواد محبت، هادی منوری، شعبان کرم دخت، محمود اکرامی، فریبا یوسفی، شعبان کرم دخت در این شمار هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها