چهارشنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰
حضور خانه کتاب و ادبیات ایران در نمایشگاه بین‌المللی کتاب پکن

خانه کتاب و ادبیات ایران به نمایندگی از صنعت نشر کشورمان در بخش فیزیکی و آنلاین بیست‌وهشتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب پکن که از امروز (بیست‌وسوم شهریورماه) آغاز به کار کرد، حضور دارد. ‌

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران، بیست‌وهشتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب پکن از بیست‌وسوم شهریورماه 1400 (14 سپتامبر 2021) کار خود را به صورت ترکیبی (فیزیکی و آنلاین) آغاز کرد و تا بیست‌وهفتم شهریورماه 1400 (18 سپتامبر 1400) به فعالیت خود ادامه می‌دهد. 

خانه کتاب و ادبیات ایران با همکاری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران به نمایندگی از صنعت نشر کشورمان موفق شد در هر دو بخش فیزیکی و آنلاین این دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب پکن شرکت کرده و به معرفی صنعت نشر کشورمان بپردازد. 
 
در بیست‌وهشتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب پکن از تکنولوژی‌های جدید و هوش مصنوعی برای تجربه نمایشگاهی ترکیبی مناسب استفاده شده است. امسال برای اولین سال در محل برگزاری نمایشگاه به منظور افزایش ارتباط ناشران و غرفه‌داران شرکت کننده در نمایشگاه، مکانی را جهت برقراری ارتباطات آنلاین با سایر غرفه‌دارانی که علاوه بر غرفه فیزیکی دارای غرفه مجازی نیز هستند، فراهم آمده است.
 
در این دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب پکن به دلیل محدودیت‌های سخت ورود به کشور چین از جمله گذراندن قرنطینه ۱۴ روزه پس از ورود به منظور پیشگیری از بیماری همه‌گیر کرونا، بسیاری از ناشران بین‌المللی از کشورهای مختلف در این نمایشگاه ثبت نام نکرده و حضور ندارند.
 
از امکانات نسخه مجازی نمایشگاه کتاب پکن به نام Smart Live Exhibitor می‌توان به امکان بارگذاری ۵۰ عنوان کتاب، برگزاری جلسات آنلاین با ناشران سایر کشورها به منظور معرفی بیشتر آثار و فروش حق رایت، گزارش آمار بازدید از غرفه مجازی و پخش ویدیوی تبلیغاتی در غرفه مجازی نام برد. شرکت در این دوره از نمایشگاه بینا‌لمللی مجازی کتاب پکن و فعال سازی بخش‌های مختلف آن برخلاف سال گذشته رایگان نیست.
 
از جمله اقدامات صورت‌گرفته توسط خانه کتاب و ادبیات ایران در بخش (Smat Live Exhibitor) معرفی صنعت نشر ایران، ارائه کتابچه معرفی نویسندگان برتر حوزه کودک و نوجوان به زبان انگلیسی، معرفی آثار حوزه کودک و نوجوان به زبان انگلیسی، معرفی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و معرفی سایت Books from Iran که شامل ۱۹۰۰عنوان کتاب به همراه چکیده انگلیسی است، اشاره کرد. همچنین در بخش رویدادهای مجازی آفلاین این موسسه ویدیوکلیپ‌هایی در خصوص معرفی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و طرح حمایتی گرنت بارگذاری کرده است. علاوه بر این‌ها امسال برای اولین سال جدیدترین آثار برگزیده با هدف معرفی آثار به روز صنعت نشر کشورمان در بخش رایت سنتر این نمایشگاه بارگذاری شده است.
 
بیش از 2200 ناشر از کشورهایی مانند نیجریه، دانمارک، فنلاند و... در بیست‌وهشتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب پکن شرکت و نزدیک به 300000 عنوان کتاب از کشورهای مختلف در این نمایشگاه به نمایش گذاشته می‌شود.
 
گفتنی است پاکستان میهمان ویژه بیست‌وهشتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب پکن است.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها