سه‌شنبه ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۰
دستان پر انتشارات مهرستان در شهریورماه

انتشارات مهرستان در شهریورماه 1400، چند عنوان تازه با موضوع فرزندآوری و تربیت فرزند را روانه بازار نشر کرده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) انتشارات مهرستان در آثار مکتوب خود به دنبال آن است تا در موضوعات شناسایی‌شده و موردنیاز مخاطبانش در «اطلس جامع سواد خانواده»، کتبی جذاب، علمی، مهارت‌افزا و مسئله‌محور با ارائۀ راهکارهای مناسب، تألیف و تصنیف کند که از ویژگی‌های شکلی و محتوایی ویژه‌ای برخوردار و از بهترین و زبده‌ترین اساتید مطرح در هرکدام از این موضوعات بهره‌مند باشد. همچنین، با بهره‌گیری از راه‌های مؤثر و ترویج هدف‌مند، کتاب‌ها در حجمی وسیع و آسان به دست مخاطبانش برسد و در نهایت، انگیزه‌های مؤثری در مخاطبان به‌منظور بهره‌مندی از کتاب‌ها و تحقق طرح مطالعه ایجاد نماید.
 

 
کتاب «گزینه‌های روی میز»
قدیمی‌ها برای بچه‌دارشدن، مثل امروز این‌قدر حساب و کتاب و اما و اگر نداشتند. فرزند برای آن‌ها سرمایه بود؛ سرمایه اقتصادی، اجتماعی، عاطفی و حتی اخروی. فرزند امید باقیات صالحات بود؛ اما امروزه، همه این‌ها در هاله‌ای از ابهام فرورفته است.

متأسفانه، دشواری‌ها و نگرانی‌ها به‌قدری است که برخی اساساً برای فرزندآوری دچار تردید شده و بقیه نیز پس از چند سال تأخیر در فرزندآوری، به داشتن فرزندان کمتری بسنده می‌کنند. اشتباه نکنید؛ منظور فقط نگرانی‌های اقتصادی نیست؛ بلکه نگرانی‌های تربیتی است. نگرانی از شرایطی که کنترل مسیر تربیت را از کنترل خارج کرده و خانواده گاهی احساس می‌کند با وجود تمام تلاش‌ها و دقت‌های تربیتی که در پیش گرفته، فرزند راه دیگری انتخاب کرده است.

کتاب «گزینه‌های روی میز» برای پدران و مادران و مربیانی نوشته شده که به دنبال تربیت فرزندانی هستند که بتوانند در برابر گزینه‌های رو میز، بهترین گزینه را انتخاب و بر اساس بهترین تصمیم عمل کنند.

این کتاب نگاهی آسیب‌شناسانه به الگوی تربیت در خانواده دارد و به قلم محمدرضا مدنی‌فر در 160 صفحه و با قیمت 39000 تومان وارد بازار نشر شده است.


 
کتاب «آرامش طوفان‌ها»
وقتی نگران تربیت فرزندمان باشیم، گاهی به کوچک‌ترین رفتارهای او حساس می‌شویم، با کوچک‌ترین شیطنت گمان می‌کنیم بیش‌فعال است و با کمی به‌هم‌خوردن نظم خواب، گمان می‌کنیم فرزندمان دچار اختلال بدخوابی شده است.

انگار بعضی از پدر و مادرها برچسب‌به‌دست، منتظر کوچک‌ترین خطایی در رفتار فرزندان خود هستند تا مهر اختلال را بر پیشانی او بچسبانند. در مقابل نیز ممکن است چشممان را بر همه این مسائل ببندیم؛ به گمان اینکه چون بچه است، این اتفاقات طبیعی است و فرصت را برای مدیریت و درمان آن اختلال از دست بدهیم. خلاصه، بی‌توجهی و اقدام دیرهنگام یا نامناسب ممکن است هریک از این مشکلات را تبدیل به طوفانی ویران‌کننده در زندگی کند و روی آرامش را از زندگی بگیرد. کدام یک از رفتارهای فرزندان عادی و مقتضای سن آن‌هاست و کدام رفتارها غیرعادی است؟ آیا هر رفتار غیرعادی اختلال است؟ این‌ها موضوعاتی است که حجت‌الاسلام‌والمسلمین علیرضا تراشیون در این کتاب به آن پرداخته است.

این اثر -که با تلاش‌های محمدرضا بهشادمند به نگارش درآمده- در 224 صفحه و با قیمت 37000 تومان وارد بازار نشر شده است.
 


کتاب «سیر تا پیاز بارداری»
شاید باورش سخت باشد! آیا می‌توانید تصور کنید لگد خوردن لذت‌بخش باشد؟ مادری که مدتی از بی‌حرکتی فرزند درون رحم خود نگران است، لگدزدن جنینش را با ذوق و شوق به تماشا می‌نشیند و گاهی همسرش را به مشاهده این صحنه مهیج دعوت می‌کند. مادری که با اختیار خودش چندین ماه انواع سختی‌ها و محدودیت‌ها را به خاطر امانتی الهی به جان می‌خرد، وقتی به مقام مادری می‌رسد، بهشت زیر پای او گسترانده می‌شود. آنچنان این امانت عزیزتر از جان است که تمام حرکات و سکناتش را زیر ذره‌بین قرار می‌دهد و در محاصره هزاران سوال قرار می‌گیرد: چه بخورم یا نخورم؟ چه نکات بهداشتی را رعایت کنم؟ از خودم و جنینم چگونه مراقبت کنم؟ چه کتابی و چه دعایی بخوانم؟ خلاصه تک‌تک سلول‌های مادر وقف فرزندی می‌شود که قرار است پا به دنیا بگذارد. «سیر تا پیاز بارداری» می‌کوشد نگرانی‌های مادر را پیش از اقدام به بارداری تا بعد از زایمان برطرف کرده و به پرسش‌های پاسخ دهد.

این اثر نوشتۀ محسن دهقانی و دکتر اقدس وکیلی است که در 504 صفحه و با قیمت 93000 تومان منتشر شده است.
 
 

کتاب «بوی ماه مهر»
ترس و دغدغه اصلی والدین امروزی این است که فرزندانشان در تحصیل و آموزش موفق نشود؛ از این رو، مسائل تربیتی و تحصیلی فرزندان را با حساسیت و دقت زیادی پیگیری می‌کنند و در این مسیر با سؤالات متعددی روبه‌رو هستند. انتخاب مدرسه، کوتاهی فرزند در انجام تکالیف، ضعف در ارتباط با همسالان، ناسازگاری با همکلاسی‌ها و... نمونه‌ای از این سؤالات است. والدین امروزی با هدف مقدس تربیت صحیح و برنامه‌ریزی برای آینده روشن فرزندش، در حال آسیب زدن به انگیزه و اشتهای آموزشی است و نمی‌داند سرانجام، خودباوری و اعتمادبه‌نفس و شادی کودکانه فرزندش را هزینه خواهد کرد.

کتاب «بوی ماه مهر» پاسخگویی به سؤالات و نگرانی‌های والدین در موضوعات آموزشی و تربیتی فرزندان پیش‌دبستانی و دبستانی است که به قلم افسانه رحیمی در 216 صفحه به زیور طبع آراسته شده است و با قیمت 36000 تومان به فروش می‌رسد.

علاقه‌مندان برای خرید کتاب‌ها می‌توانند به سایت انتشارات مهرستان به نشانی mehrestan.com مراجعه کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها