دوشنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۱
مرحله نیمه‌نهایی مسابقات ملی کتاب سه‌دقیقه‌ای 29 شهریور برگزار می‎‏‌شود

رئیس سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی گفت: مرحله نیمه‌نهایی نخستین دوره مسابقات ملی کتاب سه‌دقیقه‌ای 29 ‏شهریور ماه جاری به صورت مجازی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، به نقل از روابط عمومی سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی، حامد علی‌اکبرزاده، دبیر نخستین دوره مسابقات ملی کتاب سه‌دقیقه‌ای با اعلام این مطلب افزود: مرحله مقدماتی این مسابقات از آذرماه سال 1399 در سطح ملی و با مشارکت واحدهای جهاد دانشگاهی در 6 استان کشور شامل چهارمحال و بختیاری، زنجان، دانشگاه صنعتی اصفهان، قزوین، گیلان و کردستان آغاز شد. این مرحله با رقابت 90 نفر از دانشجویان دانشگاه‌های مختلف برگزار شد و در نهایت 10 نفر به‌عنوان نفرات برگزیده استانی به مرحله نیمه‌‌نهایی راه یافتند.

وی ادامه داد: این مسابقات با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در قالب‌های بدیع، آشنایی و انس دانشجویان با کتاب‌های مفید و به‌اشتراک‌گذاشتن تجربه‌های کتاب‌خوانی به‌ویژه از طریق فضای مجازی برگزار می‌شود.

دبیر اجرایی مسابقات ملی کتاب سه‌دقیقه‌ای ادامه داد: به‌دلیل محدودیت‌های کرونایی این مسابقات در مرحله نیمه‌‌نهایی به‌صورت مجازی برگزار خواهد شد؛ اما امیدواریم با بهبود شرایط و در صورت صدور مجوزهای لازم بتوانیم مرحله فینال مسابقات را به‌صورت حضوری و با جذابیت بیشتری اجرا کنیم.

علی‌اکبرزاده درخصوص نحوه اجرای مسابقات اظهار کرد: دانشجویان شرکت‌کننده در این مسابقات کتاب‌هایی را که مطالعه کرده‌اند، در «سه دقیقه» معرفی می‌کنند و بهترین ارائه‌ها به‌عنوان برگزیده معرفی و به مراحل بعدی راه می‌یابند. ارائه مطلب در سه دقیقه از روش‌های جدیدی است که در دنیا در حال اجراست و به‌طور خاص در زمینه ارایه پایان‌نامه و ارائه کتاب در بسیاری از کشورها رواج یافته است. در ایران نیز جهاد دانشگاهی به‌عنوان نهادی علمی و فرهنگی از ترویج‌کنندگان اصلی این شیوه بدیع به شمار می‌رود.

 وی همچنین از اجرای فینال این مسابقات در اواخر مهرماه سال جاری خبر داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها