یکشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۴
پیام تسلیت معاون امور فرهنگی در پی درگذشت محسن بیدارفر

محسن جوادی، معاون امور فرهنگی در پی درگذشت محسن بیدارفر پژوهشگر متون اسلامی پیام تسلیتی منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) و به نقل از روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در متن این پیام آمده است:
 
بسمه تعالی
انا لله و انا الیه راجعون
 
«خبر درگذشت عالم فرزانه جناب آقای محسن بیدارفر -که عمر خود را در گمنامی صرف احیای میراث ارزشمند اسلامی کرد- موجب تاثر و تالم شدید اساتید، طلاب و دانشجویان حکمت و فلسفه شد. 
 
او به نسلی از محققان برجسته ایرانی تعلق داشت که بی‌اعتنا به مال و منال و شهرت و اعتبار، همه توش و توان خود را صرف پژوهش و تحقیق می‌کردند. تصحیح علمی و چاپ منقح آثاری مانند المباحثات ابن سینا ، نص النصوص سیدحیدر آملی ، شرح منازل السائرین عبدالرزاق کاشانی ، الجوهر النضید علامه حلی و نیز ترجمه دقیق آثاری مانند کسر اصنام الجاهلیه ملاصدرا و کلمة الغراء فی تفضیل الزهراء سلام الله علیها، همواره یاد و خاطر وی را برای اهل معرفت زنده نگه خواهد داشت. 
 
وی از تبار نسلی از محققان بود که دانش آموزی و دانش گستری را نه برای نان‌آوری و نام‌گستری، بلکه صرفا برای حق‌جویی و خداپرستی دنبال می کردند. از خداوند می‌خواهیم که بر شمار چنین پژوهشگرانی بیفزاید تا راه درست پژوهش برای دانش‌پژوهان جوان در هیاهوی دنیاگرایی گم نشود . ‎
 
اینجانب ضمن عرض تسلیت به بازماندگان و علاقه‌مندان آن مرحوم و دوستداران حکمت و خردمندی و به‌ویژه میراث گرانبهای اسلامی ایران، برای آن عزیز رحمت و غفران الهی و برای بازماندگان صبر و سلامت آرزو دارم.»
 
محسن جوادی 
معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها