«نقد، نظریه و ادبیات کودک» عنوان کتاب نظری‌ای است که به دبیری دکتر مرتضی خسرو‌نژاد و با هدف نشان‌دادن نقش مهم ادبیات کودک در رشد نظریه‌ ادبی از طرف انتشارات مدرسه منتشر شده است.
انتشار کتاب دیگری از حوزه نقد و نظریه‌ ادبیات کودک در انتشارات مدرسه
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از روابط عمومی انتشارات مدرسه: «نقد، نظریه و ادبیات کودک» به قلم پیتر ‌هانت و با ترجمه‌ای از سهراب رضوانی، امین ایزدپناه و با هدف فراهم‌آوردن زمینه‌ گفت‌و‌گو میان پژوهشگران، منتقدان و صاحب‌نظران ادبیات کودک ایران و جهان و همچنین جهت پاسخگویی به نیاز دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه‌های کشور منتشر و روانه بازار نشر شده است.

در این کتاب تأکید بر یکسان‌سازی واژه‌های تخصصی و فارسی‌نوشت نام‌های خاص بوده؛ در عین حال تا آنجا که امکان داشته، از هماهنگ‌کردن متن‌ها نیز پرهیز نشده است.
   
 بنا بر این گزارش، این کتاب از مجموعه بیست‌جلدی پروژه «مرکز مطالعات ادبیات کودک» دانشگاه شیراز است. در این پروژه استاد مرتضی خسرونژاد (دبیر مجموعه) و استاد فریده پورگیو از طریق مشورت با پیتر هانت، بیست کتاب مهم در حوزه‌ نظری ادبیات کودک در دنیا را برگزیدند تا به فارسی ترجمه شوند. پیشتر دو جلد از این مجموعه با نام‌های «ادبیات کودک: هنر یا پداگوژی؟» و «مطالعات ادبیات کودک: راهنمای روش پژوهش» نیز در انتشارات مدرسه منتشر شده است. 

کتاب «نقد، نظریه‌ و ادبیات کودک» در فروشگاه‌های سراسر کشور و همچنین فروشگاه اینترنتی انتشارات مدرسه به آدرس https://enmabazar.ir/ در دسترس مخاطبان قرار دارد.
کد مطلب : ۳۱۰۶۳۶
https://www.ibna.ir/vdcgwz9w3ak9q34.rpra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما