پنجشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۶
منصور غیاث‌الدین درگذشت

منصور غیاث‌الدین، استاد بازنشسته دانشکده علوم پزشکی دانشگاه تهران و عضو گروه واژه‌گزینی تخصصی محیط زیست و انرژی فرهنگستان زبان و ادب فارسی در ۹۲سالگی از دنیا رفت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، فرهنگستان زبان و ادب فارسی با اعلام این خبر در پیامی نوشته است: «مطلع شدیم که دکتر منصور غیاث‌الدین، استاد بازنشسته دانشکده علوم پزشکی دانشگاه تهران و عضو گروه واژه‌گزینی تخصصی محیط زیست و انرژی فرهنگستان زبان و ادب فارسی، دار فانی را وداع گفته است. دکتر غیاث‌الدین از سال ۱۳۸۲ با گروه واژه‌گزینی همکاری داشت و فرهنگستان در طول این سالیان از دانش و تجربه این استاد گران‌قدر بهره فراوان برده بود.
فقدان این استاد گرامی را به خانواده ایشان و جامعه علمی کشور تسلیت می‌گوییم و برای آن مرحوم از خداوند متعال آمرزش مسئلت می‌کنیم.»

منصور غیاث‌الدین متولد سال ۱۳۰۸ در سمنان بود. او در سال ۱۳۸۲ چهره ماندگار برای سوابق تدریس و تحقیق توسط دانشجویان بهداشت محیط کار شد. همچنین در سال۱۳۸۳ جایزه ملی برای تحقیقات و خدمات توسط سازمان حفاظت محیط زیست را دریافت کرد. غیاث‌الدین در  سال ۱۳۸۶ نیز لوح و جایزه کتاب به مناسبت انتخاب کتاب «آلودگی هوا» به عنوان کتاب برگزیده سال را توسط رئیس دانشگاه تهران دریافت کرد.

کتاب «آلودگی هوا» از ترجمه کتاب Perkins،  «آلودگی هوا، اثرات، منابع و کنترل»، «حشره‌کش‌های تدخینی»، «ارزیابی مالاریا در جنوب ایران»، «بهداشت محیط در محیط کار»، «تهویه صنعتی اصول و طراحی»، «کنترل هوا از نظر ذرات طراحی سیکلون اطاقک رسوب‌دهی و رسوب‌دهنده الکترواستاتیک» و «مدیریت محیط برای مبارزه با ناقلین» از دیگر کتاب‌های غیاث‌الدین هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها