یکشنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۳
«میراث‌‌های فرهنگی ناملموس منطقه اکو» منتشر شد

کتاب «میراث‌‌های فرهنگی ناملموس منطقه اکو» به برجسته کردن میراث‌هایی پرداخته که در سازمان علمی، فرهنگی و آموزشی ملل متحد، به‌عنوان میراث فرهنگی معنوی و ناملموس به ثبت رسیده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، کتاب «میراث‌‌های فرهنگی ناملموس منطقه اکو»، به اهتمام سرور بختی و گردآوری و ترجمه معصومه نظری، برای نخستین‌‌بار، به دو زبان فارسی و انگلیسی، ازسوی انتشارات مؤسسه فرهنگی اکو، در 132 صفحه، در قطع خشتی و مصور، در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

این کتاب باهدف آشنایی کشورهای عضو با میراث‌های مشترک یکدیگر و تقویت پیوندهای مردمان اکو، تلاش دارد اقدام به برجسته کردن میراث‌هایی پرداخته که در سازمان علمی، فرهنگی و آموزشی ملل متحد، به‌عنوان میراث فرهنگی معنوی و ناملموس به ثبت رسیده است.

سرور بختی در مقدمه کتاب ابراز امیدواری کرده است که این اثـر، سبب آگاهی بیشتر کشورهای خانواده اکو از میراث‌های مشترک یکدیگر و همگرایی و همکاری بیشتر آنان در جهت شناسایی و مشارکت آن‌ها در ثبت پرونده‌های مشترک شود.

این کتاب مذکور که از سوی سیده شکوفه اکبرزاده ویراستاری شده است، شامل 68 عنوان از میراث‌های فرهنگی ناملموسی است که توسـط 10 کشـور افغانستان، آذربایجان، ایران، قزاقستان، قرقیزستان، پاکستان، تاجیکستان، ترکیه، ترکمنستان و ازبکستان، به‌‌طور مستقل و یا مشترک در سازمان علمی، آموزشی و فرهنگـی ملـل متحد تا سـال 2020 به ثبت رسیده و دربرگیرنده همه میراث‌هایی است که جمعیت نیم‌‌میلیون نفری اکو آن را به ثبت رسانیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها