یکشنبه ۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۷
روایت زندگی سردار مرتضی حسین‌پور در «ماه کامل»

کتاب «ماه کامل» نوشته شهلا پناهی لادنی از سوی انتشارات شهید کاظمی راهی بازار نشر شد.

 


به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، «ماه کامل» روایت زندگی مجاهد شهید سردار مرتضی حسین‌پور(حسین قمی) پس از دوسال مصاحبه و جمع‌آوری خاطرات از سوی انتشارات شهید کاظمی به چاپ رسید.
 
شهید حسین‌پور، متولد 30 شهریور سال 64 بود. سال 83 وارد سپاه شد، در دانشکده افسری دوره آموزشی را گذراند و سال 92 با شروع فتنه در سوریه وارد منطقه شد و مسئولیت‌های مختلفی را برعهده گرفت.

او همان سال یکی از فرماندهان قرارگاه حیدریون بود. سال 93 با ورود داعش به عراق، حسین به عراق اعزام شد. جزو اولین افرادی بود که با حاج قاسم در پدافند بغداد - سامرا مشارکت داشت. نبوغ و مجاهدت‌های او به گونه‌ای بود که فرماندهان به او لقب حسن باقری زمان را دادند. او صدها نفر همچون محسن حججی را زیر دست خود پرورش داد تا تکفیری‌ها نتوانند حتی به بخشی از خواسته‌های خود در منطقه برسند. این فرمانده زبده نظامی در همان معرکه‌ای که شهید حججی به اسارت درآمد به شهادت رسید اما پیش از شهادتش نقشه شوم داعش را برای به راه انداختن حمام خون بر هم زد و جان بسیاری از رزمندگان مقاومت را نجات داد. مرتضی حسین‌پور فرمانده عملیات قرارگاه حیدریون در سوریه بود که در 16 مرداد 1396 در منطقه تدمر سوریه در جریان فرماندهی نیروهای عراقی به درجه رفیع شهادت رسید.

مرتضی سن زیادی نداشت، اما آنقدر در ماموریت‌های رزمی موفق ظاهر شده بود که همه مثل یک ژنرال کهنه کار نگاهش می‌کردند. همین بود که مرتضی پس از گذشت حدود شش و نیم سال حضور در خاک عراق، وارد سوریه شد و اولین جبهه حضور او در آنجا، منطقه «سیده زینب» در ریف جنوبی دمشق بود؛ در زمانی‌که اکثر مناطق حومه دمشق به دست گروه‌های معارض مسلح افتاده بود و نبردها به ورودی‌های شهر دمشق رسیده بود.
 
حمیدرضا مقدم‌فر مشاور رسانه‌ای و فرهنگی فرمانده کل سپاه در مصاحبه ای در مورد شهید قمی اینگونه اظهار می‌کند: «هوش‌ کم‌نظیر، تدابیر دقیق، اخلاص فوق‌العاده، شجاعت زاید‌الوصف و خستگی‌ناپذیری اشتهار داشت و ارزش و اهمیت او در صحنه جدال با تکفیری‌های آمریکایی به حدی بود که که حاج قاسم سلیمانی بعد از شهادت ایشان گفتند: کاش من به‌جای او شهید می‌شدم.»
 
در برشی از کتاب می‌خوانیم: «یکی از ماموریت‌های ویژه و خاص شهید قمی کار روی تیم‌های منافقین خلق در پادگان اشرف بود که رصد اطلاعاتی دقیق این شهید کمک بزرگی برای شناسایی لیدرها و سرشاخه ها بوده است.
 مقام یک نیروی زبده اطلاعاتی و امنیتی سال‌ها قبل از شروع جنگ داعش در عراق فعال بود و توانسته بود بعد از مدت‌ها کار سخت و فشرده اطلاعاتیِ رده‌های بالا و مسئولین گروهک منافقین خلق را که در عراق لانه امنی داشتند، شناسایی و معرفی کند که همین کار یکی از عوامل متلاشی شدن شیرازه پادگان اشرف بود.
 
کتاب «ماه کامل» در قطع رقعی و 608 صفحه از سوی انتشارات شهید کاظمی به بازار نشر عرضه شد.
 
علاقه‌مندان برای تهیه کتاب می‌توانند از طریق سایت انتشارات شهید کاظمی به نشانی (https://nashreshahidkazemi.ir/) یا سایت «من و کتاب» (manvaketab.ir)  و یا از طریق ارسال نام کتاب به سامانه پیام کوتاه 3000141441 کتاب را با تخفیف دریافت کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها