چهارشنبه ۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۹
«کشتی نجات» به چاپ دوم رسید

کتاب «کشتی نجات»، بسته داستان‌بازی‌های محرمی که ابتدای محرم، منتشر شده بود، با استقبال خوب خانواده‌ها و مخاطبان، به چاپ دوم رسید.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، کتاب‌ کارِ داستان‌بازیِ «کشتی نجات» که به همت مجموعه «خانه‌ هم‌بازی» و برای ارائه به مربیان و مادران طراحی شده است، به‌طور ویژه متناسب با ایام محرم و صفر، همراه با قابلیت استفاده در سایر ایام آماده شده و بازی‌ها و ماجراداستان‌هایی را به مخاطب خود معرفی می‌کند تا لحظات حضور مربی یا مادر را در کنار کودکان در مکان‌هایی مانند هیأت‌ها، مجموعه‌های فرهنگی-تربیتی، کلاس‌ها و ... پُربار کند.
 
این کتاب کودکان را با برخی از مفاهیم بنیادی مرتبط با هدف قیام اباعبدالله(ع) آشنا می‌کند و به این منظور، در روندی ماجرایی، وقایعی از دل تاریخ و موقعیت‌هایی در دوران معاصر گزینش شده‌اند که به نحوی با واقعه عاشورا و ایام محرم و صفر پیوند دارند. روایت این وقایع در دنیایی داستان‌گونه، مخاطب کودک و نوجوان را وارد آن ماجرا می‌کند و سپس با بازی‌های حرکتی و هنری، هدف داستان و بازی را در ذهن و جان او ماندگار می‌کند.
 
این کتاب با طراحی 12 بخش مجزا درقالب داستان‌بازی براساس وقایع تأثیر گرفته از عاشورا در جهان اسلام به ارتباط هرچه بیشتر کودکان و نوجوانان با مفهوم قیام امام حسین (ع) کمک می‌کند. در هربخش، مربی بعد از آشنایی با اهداف و واقعه به تعریف داستان و اجرای بازی می‌پردازد.
 
در همه ابن بخش‌ها بازی مکمل ماجرای داستانی است و بچه‌ها با نقش گرفتن در متن واقعه وارد قصه می‌شوند. محتوای کتاب به نحوی است که با خلاقیت والدین و مربیان می‌تواند پاسخگوی نیاز نوجوانان تا سن‌ 16‌سالگی نیز باشد.
 
کتاب «کشتی نجات» که ناهید کریمی و نرگس کاهانی، نویسندگی و مصطفی نادری‌پور، تصویرگری و زینب‌السادات حسینی طراحی بازی‌های آن را برعهده داشته‌اند؛ در 120 صفحه با شمارگان یک‌هزار نسخه به بهای 35 هزار تومان از سوی انتشارات «راه یار» روانه بازار نشر شده است. علاقه‌مندان علاوه بر کتاب‌فروشی‌ها می‌توانند از طریق صفحات مجازی ناشر به نشانی raheyarpub و یا سایت vaketab.ir نسبت به تهیه کتاب اقدام کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها