سه‌شنبه ۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۱
چهارمین چاپ «زیر تیغ» در بازار نشر

کتاب «زیر تیغ» شامل خاطراتی از شهید محسن حججی به روایت پدر و مادر، همسر، خلیلی مدیر موسسه شهید کاظمی و همرزمان شهید، برای چهارمین‌بار تجدید‌چاپ شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، در بخشی از کتاب به نقل از همسر شهید آمده است: «وقتی محسن از سوریه برگشت، خانواده خودم و خانواده محسن را برای شام به خانه دعوت کردم و ولیمه دادم. آن شب محسن کمی عجیب شده بود.
مهمان‌ها که رفتند، رفتم رو به رویش نشستم و با گریه گفتم: «محسن ! چی ؟ چرا دستت حالت سوختگی داره؟ چرا صدای منو خوب نمی‌شنوی؟ به من بگو چی شده.»
سرش را انداخت پایین و گفت: «وقتی بهت می‌گم من لیاقت شهادت ندارم، یعنی همین! به تانک من موشک می‌خوره ولی من هیچیم نمی شه!» گفتم: « چی شده؟» بغض کرد و گفت: « چند شب پیش که رفتم بودیم عملیات، بعد از اینکه چند تا شلیک موفق داشتم، یه موشک اومد خورد به تانک ما. وقتی دیدم از بالای تانک آتیش میاد، تنها چیزی که به ذهنم رسید این بود که دستم رو بگیرم جلو صورتم. همه گفتن که صد در صد من شهید شدم، اما دریغ! فقط دستام اینطوری شد و یکی از گوشام هم سنگین شده.»
بعد با حسرت گفت: «زهرا! لابد یه‌جای کارم می‌لنگه و یه‌جای کارم اشکال داره که شهید نمی‌شم.»
 
این اثر در قالب مجوعه کتاب‌های «لبیک یا زینب» که شامل وصیت‌نامه، 28 دست‌نوشته شهید و 142 عکس است، به چاپ رسید.
 
چاپ چهارم «زیر تیغ» به اهتمام علی‌اکبری مزدآبادی با شمارگان سه هزار نسخه، به بهای 39 هزارتومان از سوی انتشارات یا زهرا منتشر شده است.

علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب می‌توانند با شماره تلفن 091989954468 تماس بگیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها