چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۶
«قصه کربلا» و «حماسه امام سجاد(ع)» به پویش «کتاب محرم» پیوستند

کتاب‌های «قصه کربلا» و «حماسه امام سجاد(ع)» با همکاری مجموعه کتابرسان، باد صبا، انتشارات شهید کاظمی و انتشارات انقلاب اسلامی در مسابقه و پویش «کتاب محرم» قرار گرفتند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، این دو کتاب ارزشمند که با محوریت ایام محرم و واقعه کربلا به نگارش درآمده‌اند، به‌تازگی در مسابقه بزگ کتابخوانی «کتاب محرم» قرار گرفته و با همکاری مجموعه کتابرسان مشهد، باد صبا، انتشارات شهید کاظمی و انتشارات انقلاب اسلامی با جوایزی به ارزش 200 میلیون ریال در اختیار مخاطبان قرار داده خواهد شد.
 
این مسابقه از اول محرم آغاز و تا 15 مهرماه ادامه دارد و شرکت در این مسابقه به‌صورت مجازی خواهد بود.
 
برگزاری مسابقات و اهدا جوایز بهانه‌ای است برای معرفی کتاب‌های ارزشمند و خوب و بهترین هدیه، مطالعه کتاب و لذت مطالعه آن است.
 
«قصه کربلا»
کاری متفاوت در حوزه داستان‌نویسی معاصر درباره واقعه عاشورا است که با گزینش وقایع تأثیرگذار از رویداد بزرگ تاریخ شیعه به روایت گوشه‌هایی از آن واقعه پرداخته است.
 
قبل از پرداختن به ویژگی‌های این اثر عاشورایی، یادآوری این نکته خالی از لطلف نیست که اصولا حادثه کربلا یکی از وقایع فراموش‌نشدنی تاریخ شیعه است که با گذشت قرن های متمادی هنوز هم تازگی دارد و هر شنونده‌ای را در هر گوشه ای از کره خاکی که باشد تحت تاثیر قرار می دهد. در حادثه کربلا اتفاقات ناگواری به وقوع پیوست که هنوز هم بسیاری از مفسران تاریخی از تحلیل جامع آن عاجزند و هر بار فقط گوشه‌هایی از آن واقعه بزرگ بررسی و تجزیه و تحلیل می‌شود.
 
نویسنده در مقدمه کوتاهی که در ابتدای این اثر آمده، یادآوری می کند: «گاهی می‌شود اتفاقی آرام آرام در زندگی آدمی رخ می‌دهد. اتفاقی که اگر آرام آرام رخ نمی‌داد، هیچ کس باورش نمی‌کرد. اتفاقی که همه نگاهش می‌کنند، دوست ندارند واقعیت داشته باشد ولی دارد. چه بسا خود آدم هم دستی در آن داشته باشد. آن چه در عاشورای سال 61 در کربلا اتفاق افتاد هم از این‌دست است ماجرای که ریشه‌اش در جاهلیت اعراب حجاز بود و بعثت پیامبر آخرین از بین آن‌ها و عدم توان مردم در انکار پیامبر و سالام و خلافت و کشورگشایی‌ها و اخلاص علی و شجاعت علی و عدل علی و خلافت علی و نامردمی نامردان و مردی مردان و خواست خدا و تمکین حسین ولی خدا.
 این اتفاق باعث شد آخرین پسر دختر یک پیامبر از شرق تا غرب عالم جسمش بر پهنه خاک بیفتد و بشود آنچه نباید.
انگار همه دنیا خواب‌نما شده بودند. خون نواده رسول خدا که زمین ریخت، کم‌کم خواب از سر آدم و عالم پرید. هرکه از خواب بیدار می‌شد یا دیوانه می‌شد یا فدایی یا فراری.
 ماجرای کربلا بیشتر به یک قصه شبیه است. قصه‌ای که واقعی است اما باورکردنی نیست و ای کاش این فقط این یک قصه بود.»
 
«حماسه امام سجاد»
مشتمل بر گفتارهایی از حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌‌ای (مدظله‌‌العالی) درباره‌ مبارزات سیاسی - فرهنگی امام سجاد (علیه‌ السلام)
 
این کتاب در سه بخش تنظیم شده است. بخش نخست که در کتاب با عنوان «به جای مقدمه» آورده شده، مشتمل بر سخنرانی رهبر معظم انقلاب در کنگره‌ جهانی امام رضا (علیه‌‌السلام) است. ایشان در این سخنرانی که در سال 1365 ایراد شده، به تبیین نظریه‌‌ انسان 250 ساله پرداخته‌اند.
 
بخش اصلی کتاب نیز به چهار گفتار از ایشان پیرامون مبارزات سیاسی و فرهنگی حضرت زین‌العابدین (علیه ‌السلام) اختصاص یافته که این گفتارها در سال 1352 در جمع پرشور جوانان و نمازگزاران «مسجد کرامت» شهر مشهد مقدس پس از اقامه‌ نماز مغرب و عشا بیان شده است.
 
همچنین با هدف غنای مطالب و تکمیل مباحث و نظرات معظم‌له در موضوع زندگی امام سجاد (علیه ‌السلام)، مجموعه مصاحبه ‌های مجله‌ پاسدار اسلام با ایشان که در سال 1361 صورت‌گرفته و در شماره‌‌های 6 تا 12 آن نشریه منتشر شده بود نیز به همراه برخی اضافات و ارجاعات در بخش سوم کتاب آورده شده است.
 
علاقه‌مندان برای تهیه این دو کتاب می‌توانند از طریق مراجعه به کتابفروشی‌های سراسر کشور و یا ارسال نام کتاب به سامانه 3000141441 کتاب‌ها را با تخفیف ویژه تهیه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها