سه‌شنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۸
آغاز فعالیت «حسینیه کتاب» در خراسان رضوی

با شروع ماه محرم، مراسم افتتاح «حسینیه کتاب» اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی با شعار «یا حسین (ع)، زیر علمت کتاب می‌خوانم» برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در خراسان رضوی، با شعار «یا حسین (ع)، زیر علمت کتاب می‌خوانم» آئین آغاز به کار «حسینیه کتاب» همزمان با آغاز ماه محرم و با حضور حجت الاسلام حسن منصوریان، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر اسلامی مشهد؛ محسن صابر، رئیس بسیج جامعه مداحان خراسان رضوی؛ حجت الاسلام علی اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان و کارکنان اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان برگزار شد.

در ابتدا حجت الاسلام حسن منصوریان، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد مقوله فرهنگ را یکی از معضلات موجود در جامعه خواند و گفت: شهر از لحاظ اجتماعی نیاز مبرمی به رشد فرهنگی، درک و آگاهی دارد و این مهم با همکاری و همیاری دستگاه‌هایی همچون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان بدست خواهد آمد.

به گفته منصوریان شرایط خاص کرونا باعث عدم برگزاری مراسم عزاداری به صورت حضوری شده است؛ اما، مهم این است که بتوانیم راهی برای اقامه عزاداری حضرت سید الشهدا (ع) پیدا کنیم. در واقع همانطور که شیوه زندگی مردم با وجود کرونا تغییر کرد، باید شیوه عزاداری را نیز تغییر دهیم.

وی ادامه داد: این تغییر شیوه به کمک ایده پردازی و کار خلاقانه یک دستگاه فرهنگی در قالب طرح «حسینیه کتاب»، گنجانده شده است. امیدوارم با حمایت از این گونه ایده‌ها و طرح‌ها بتوانیم ادای دینی به ساحت اهل بیت(ع) انجام دهیم.

محسن صابر، رئیس بسیج جامعه مداحان و ستایشگران خراسان رضوی نیز در این مراسم ضمن مقدس خواندن دو واژه «حسینیه» و «کتاب» گفت: مقام معظم رهبری در رابطه با کتاب و کتابخوانی می‌گویند: «امروز کتابخوانی و علم آموزی نه تنها یک وظیفه ملی که یک واجب دینی است».
 

وی افزود: بخشی از این سفارش مقام معظم رهبری با ایجاد فضای کتابخوانی و بخش دیگر آن با توجه به رشد بی رویه فضای مجازی در دنیای امروز، به خصوص با توجه به شیوع کرونا، با ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و نگاه جدی‌تر و عمیق‌تر به این مقوله پوشش داده می‌شود.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی ضمن تسلیت ایام محرم و صفر گفت: این مراسم اعلام آغاز به کار محفل عاشورایی کتابداران و همچنین آغاز دومین سال برنامه‌های «حسینیه کتاب» است که امیدوارم با یاری خداوند این حسینیه به همت هیات عزاداران کتابداران و کارکنان اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان با شکوه‌تر و موثرتر از سال پیش برگزار شود.

سبزیان با اشاره به شعار امسال «حسینیه کتاب» گفت: هدف ما از انتخاب شعار «یا حسین (ع)، زیر علمت کتاب می‌خوانم» این است که بتوانیم به پشتوانه این ایام با ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در زیر علم حضرت سیدالشهدا(ع) برنامه‌هایی اجرا کنیم که مرضی پروردگار عالم و مورد توجه حضرت ولیعصر(عج) قرار بگیرد.

وی در انتها تصریح کرد: نهایت آرزوی ما این است که خادمی امام حسین (ع) را از طریق ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی ادامه دهیم.

برنامه‌های تولیدی «حسینیه کتاب» در دهه اول محرم 1443 هر شب ساعت 21 از طریق پلتفرم اسکای روم اداره کل به آدرس https://www.skyroom.online/ch/khrpl/mashadpl  پخش می‌شود. همچنین بخش‌هایی از این برنامه نیز توسط برنامه هفت اقلیم، رادیو فرهنگ در ساعت 20:30 هر شب پخش خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها