دوشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۸
کانون پرورش فکری با دانشگاه تهران تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

معاونت تولید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و موسسه باستان‌شناسی دانشگاه تهران، برای گسترش ظرفیت همکاری‌های مشترک تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، به نقل از روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، معاونت تولید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و موسسه باستان‌شناسی دانشگاه تهران برای همکاری‌های مشترک تفاهم‌نامه امضا کردند.
 
این‌تفاهم‌نامه برای هم‌افزایی ظرفیت‌های موجود برای تحقق اهداف کانون و همچنین اهمیت آموزش تاریخ و فعالیت‌های ترویجی برای پیشرفت سواد تاریخی عمومی کودکان و نوجوانان، بین معاونت تولید کانون پرورش فکری و موسسه باستان‌شناسی دانشگاه تهران به امضا رسید.
 
به‌گفته مسئولان کانون پرورش فکری، همکاری این دو مجموعه، گشایشی در عرصه آموزش تاریخ به کودکان و نوجوانان و ایجاد بسترهای همکاری تخصصی خواهد کرد.
 
با توجه به ویژگی‌های موزه تاریخ که زیرمجموعه اداره‌کل سرگرمی‌های سازنده کانون فعالیت می‌کند، ایجاد همکاری با سازمان‌های مرتبط با این فعالیت‌ها گامی در هر چه بهتر شدن و پویایی این مجموعه خواهد داشت، از سوی دیگر با توجه به اهمیت موسسه باستان‌شناسی دانشگاه تهران در کشور و عرصه جهانی، نیاز است تا آگاهی و دانش کودکان و نوجوانان در زمینه باستان‌شناسی پیشرفت پیدا کند.
 
همچنین گسترش همکاری‌های ترویجی و فرهنگی در حوزه آموزش تاریخ به کودکان و نوجوانان از دیگر ویژگی‌های مهم این تفاهم‌نامه است. بر همین اساس از مفاد توافق شده در این تفاهم‌نامه می‌توان به انجام پژوهش و مقاله‌های علمی و تخصصی مشترک در حوزه کودک و نوجوان، برگزاری نشست‌های علمی تخصصی مرتبط با فعالیت‌های مشترک برای بالا بردن سطح آگاهی عمومی، برگزاری کارگاه‌های تخصصی، مسابقه‌ها و جشنواره‌های مشترک، برگزاری دوره‌های تخصصی برای شناخت بهتر باستان‌شناسی کودک برای گروه‌های سنی مختلف کودک و نوجوان اشاره کرد.
 
اجرای مفاد این تفاهم‌نامه در موسسه باستان‌شناسی دانشگاه تهران بر عهده مدیر این موسسه و در کانون بر عهده اداره‌کل سرگرمی‌های سازنده و بازی‌های رایانه‌ای است.
 
این تفاهم‌نامه در 6 ماده و به مدت سه سال هجری شمسی به امضای محمدرضا کریمی‌صارمی، معاون تولید و مصطفی ده‌پهلوان، مدیر موسسه باستان‌شناسی دانشگاه تهران رسیده است و هرکدام از طرفین با توجه به تعهدات خود موظف به اجرای مفاد آن هستند که همگی برای آشنایی بیشتر کودکان و نوجوانان با ارزش‌های باستان‌شناسی و تاریخ سرزمین ایران و انجام پروژه‌های مشترک در زمینه‌های فرهنگ، تاریخ و باستان‌شناسی خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها