یکشنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۱
نقش رسانه و خبرنگاران در تحوّلات انکارناپذیر است

یوسف امینی سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در پیامی روز خبرنگار را تبریک گفت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خراسان رضوی، متن پیام یوسف امینی سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی به مناسبت روز خبرنگار به این شرح است:
 
به نام خداوند جان و خرد
جان نباشد جز خبر در آزمون / هر که را افزون خبر جانش فزون
 
در دنیای پر تلاطم امروز، با توجه به شتاب و سرعت و گردش اطلاعات و تحولات سریع سیاسی، فرهنگی و اجتماعی، نقش کلیدی رسانه‌ها به هیچ عنوان کتمان‌پذیر و انکارشدنی نیست. همچنین به دلیل رشد آگاهی‌های عمومی و ارتقای سطح افکار عمومی جامعه در حوزه‌های مختلف، نقش رسانه‌ها، پیام رسان‌ها خبرنگاران و فعالان عرصه رسانه‌ها جمعی و اجتماعی در تحوّلات انکارناپذیر است.

رسانه‌ها در حال حاضر یکی از ارکان اصلی آگاهی بخشی عمومی و نقش آفرینی در ساختارسازی و مهندسی فرهنگی و اجتماعی و فرهنگ عمومی جامعه محسوب می‌شوند.

با عنایت به فرارسیدن ۱۷ مرداد که یادآور ایثارگری و رشادت و از جان گذشتگی خبرنگارانی چون شهید محمود صارمی، شهید محسن خزائی است که تا پای جان برای انجام رسالتی که بر دوش گرفته بودند، ایستادند و صفحات تاریخ را با خون پاکشان رنگین ساختند، ضمن تبریک این ایّام و قدر دانی از زحمات کلیه اصحاب خبر و رسانه، توفیقات روز افزون تان را از درگاه خداوند متعال خواهانم.

همچنین افشین تحفه‌گر معاون فرهنگی و رسانه‌ی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز در پیامی جداگانه 17 مرداد روز خبرنگار را گرامی داشت.


در پیام تحفه‌گر آمده است:
17 مرداد ماه روز مجاهدان حقیقت، قاصدان پاک و راویان راستین گرامی باد. به یاد قلم‌های سرخی که در جوانی به شوق سرسپاری در راه روشن ایران زمین لباس رزم پوشیدند. به یاد نیکمردانی که جلال خویش را سپر تندبادهای شرور دشمن کردند تا همواره میزبان بهار باشیم نه زمستان.

اینک خجسته بهانه‌ای است تا پاس بداریم ارزش‌های طلایه‌داران آگاهی، آنان که به مدد قلم‌های پاک و صادق و توانای خود، قدم در پیشرفت و بالندگی جامعه برداشتند. انسان‌های شریفی که با تلاش برای معاش مردم موجبات رضایت عمومی را فراهم نمودند. دلسوزانی که باکشف وانعکاس  حقایق، عنصری موثر برای وقایع اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی هستند.

 اینک روز بزرگ و سترگ خبرنگار سالروز شهادت شهید مظلوم محمود صارمی فرصت مغتنمی می‌دانم که این روز شکوهمند، روز حق جویی و حق گویی را به همه خبرنگاران، اصحاب رسانه، خانواده بزرگ مطبوعات و جامعه اطلاع رسانی تبریک و تهنیت عرض نمایم و از حضرت احدیت برای یکایک انسان‌های آگاه که با سلاح قلم و وجدانی بیدار، هوشمندانه زمینه‌ساز سلامت فکری و فرهنگی جامعه هستند بهروزی و کامیابی با صداقت گفتار و ظرافت رفتار خواستارم.

اضافه می‌شود، به دلیل شرایط کرونایی، بازدید حضوری از رسانه‌های استان در سال جاری لغو شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها