یکشنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۴
چاپ ششم «صبح شام» روانه بازار نشر شد

چاپ ششم کتاب «صبح شام» نوشته محمدمحسن مصحفی و روایت حسین امیرعبداللهیان از بحران سوریه از سوی انتشارات سوره مهر منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، سابقه‌ روابط دیپلماتیک میان تهران و دمشق به میانه‌های دهه‌ بیست شمسی برمی‌گردد و از همان سال‌ها تا به امروز، می‌توان دید که ارتباط میان دو کشور ایران و سوریه، هیچ‌گاه بر مبنای دشمنی نبوده است. در کتاب «صبح شام» که از خاطرات حسین امیرعبداللهیان، استخراج شده، روایتی از بحران سوریه در سه بخش مطرح می‌شود.
 
در بخش نخست، بیداری جهان اسلام و عرب و مقابله‌هایی که با آن رخ داد، سوءاستفاده‌هایی که از ایجاد شکاف میان شیعه و سنی صورت گرفت، انگیزه‌های اقتصادی آمریکا برای مداخلات نظامی و اهداف او از ترویج دموکراسی در جهان عرب، تفاوت میان اعتراضات سوریه و سایر کشورهای عربی، تلاش‌های سیاسی صورت گرفته میان تهران و دمشق، طرح چهارماده‌‎ای ایران، فشارهای روانی سنگین بر دمشق، منافع کشورهایی نظیر عربستان سعودی، قطر و ترکیه از بحران سوریه، مواضع و رویکرد روسیه و چین در قبال بحران سوریه، کمک‌های بشردوستانه ایران و ایضا کمک‌های مستشاری در حوزه اجتماعی و سیاسی، تقسیم‌بندی گروه‌های معارض و تروریستی، ضرورت عملکرد مدافعان حرم و جمع‌بندی وضعیت سوریه بعد از بحران مورد بررسی قرار گرفته است.

بخش دوم به تلاش‌های دیپلماتیک و سفرهایی که در ارتباط با تحولات منطقه صورت گرفته، پرداخته است و بخش سوم کتاب «صبح شام»، نقش بی‌بدیل سردار سلیمانی در کنترل بحران سوریه و تأمین امنیت ایران و سایر کشورهای منطقه را به تصویر می‌کشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها