چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۸
بررسی آثار علمی بلوکباشی، مردم‌شناس پیشکسوت در یک کتاب

انجمن آثار و مفاخر فرهنگی ضمن برگزاری مراسم بزرگداشت استاد علی بلوکباشی، مردم‌شناس، مؤلف و مترجم که در تیرماه سال‌جاری برگزار شد، اقدام به چاپ ویژه‌نامه‌ای در قالب کتاب درباره این استاد مردم‌شناسی کرده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، به نقل از موسسه میراث مکتوب «زندگی‌نامه و خدمات علمی و فرهنگی دکتر علی بلوکباشی» عنوان کتابی است که انجمن آثار و مفاخر فرهنگی منتشر کرده است. در دیباچه این اثر ابتدا یادداشتی از حسن بلخاری، مدیر انجمن آثار و مفاخر فرهنگی به چاپ رسیده و در ادامه نیز نادره جلالی، گفت‌وگویی با دکتر علی بلوکباشی انجام داده است.
 
دکتر علی‌اشرف صادقی، زبان‌شناس و عضو پیوسته فرهنگستان زبان و ادب فارسی در یادداشتی به تکریم دکتر بلوکباشی پرداخته و به شصت سال دوستی با وی اشاره کرده است. ناصر فکوهی، انسان‌شناس و احمد تمیم‌داری نیز هر کدام جداگانه در یادداشت‌های یک عمر کار اخلاقی و علمی دکتر بلوکباشی را ارج نهاده‌اند. همچنین ناصر تکمیل همایون و محمد جعفری قنواتی نیز این مردم‌شناس را استادی دانسته‌اند که به تلفیق عشق و دانش همت گمارده است.
 
اکبر ایرانی، مدیر مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب نیز در یادداشتی به بحث دکتر بلوکباشی و هویت ملی ایران پرداخته است. کاظم موسوی بجنوردی، مدیر دایره‌المعارف بزرگ اسلامی و سیدعلی آل‌داوود هریک به تکریم دکتر علی بلوکباشی پرداخته‌اند.
 
«زندگی‌نامه و خدمات علمی و فرهنگی علی بلوکباشی» حاوی بیش از بیست یادداشت و مقاله از سوی دیگر دانشورانی است که در یادداشت‌هایی به پاسداشت مقام علمی و اخلاقی ایشان پرداخته‌اند. همچنین در این کتاب تصاویری از استاد و برخی تقدیرنامه‌هایی که به ایشان اعطا شده نیز درج شده است.
 
علاقه‌مندان برای مطالعه یادداشت‌ها و مقالات این ویژه‌نامه می‌توانند آن را به قیمت 50 هزار تومان تهیه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها