یکشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۷
اعلام نامزدهای راه‌یافته به مرحله نهایی پنجمین دوره جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی

نامزدهای راه‎‌یافته به مرحله نهایی پنجمین دوره جام باشگاه ‎های کتابخوانی کودک و نوجوان اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، به نقل از ستاد خبری ستاد هماهنگی شهرها و روستاهای دوستدار کتاب، پنجمین دوره جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی که از اوایل پاییز سال 1399 فعالیت خود را آغاز کرده بود، به پایان راه رسید. از میان 27 هزار باشگاه با 450 هزار عضو که در 1960 شهر و روستا تشکیل‌شده بود، نامزدهای مرحله ‌نهایی اعلام شدند.
 
این نامزدها پس از چند مرحله داوری از میان مستندات 700 باشگاه، 2000 فیلم و بیش از 2000 نامه رسیده به دبیرخانه مرکزی انتخاب شد. در مرحله بعد، برگزیدگان هر بخش به‌صورت جداگانه انتخاب و اعلام خواهد شد.
 
آثار و فعالیت‌های باشگاه‌های کتاب‌خوانی با توجه به شاخص‌هایی چون خلاقیت و ابتکار، فعالیت‌های ترویج کتاب‌خوانی در فضای مجازی، میزان اثرگذاری فعالیت‌ها، رسایی و شیوایی مستندات، از سوی کارشناسان و متخصصان حوزه ترویج کتاب‌خوانی و ادبیات کودک و نوجوان،  بررسی و داوری شدند. این داوری در سه بخش انجام شد: باشگاه برگزیده، نامه برگزیده و فیلم برگزیده.
 
داوری آثار رسیده به دبیرخانه نیز در چند مرحله صورت گرفت. داوری اولیه در دبیرخانه شهرستان‌ها انجام و در ادامه آثار برگزیده هر شهرستان به دبیرخانه مرکزی ارسال شد.
 
هیات ‌داوران تعداد 40 باشگاه، 40 نامه به نویسنده و 40 فیلم کوتاه را به‌عنوان نامزد راه‌یافته به مرحله نهایی به شرح زیر اعلام کرده که فهرست آنها در سایت شبکه ترویج کتابخوانی ایران به آدرس http://bookpromotion.ir/ قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها