چهارشنبه ۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۷
اضافه شدن 3200 مترمربع به فضای کتابخانه‌ای لرستان در دولت دوازدهم

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: در دولت دوازدهم سه پروژه کتابخانه‌ای در شهرستان‌های بروجرد و الیگودرز مورد بهره‌برداری قرار گرفته و به فضای کتابخانه‌ای استان اضافه شده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان، احمدحسین فتایی گفت: دو پروژه کتابخانه درجه یک استاد آیتی در بروجرد و علیمردان خان بختياری در الیگودرز در دیماه 1399 و تیرماه 1400 با حضور مقامات استانی و شهرستانی به بهربرداری رسید که بر این اساس 2400 مترمربع به فضای کتابخانه‌ای استان اضافه شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان افزود: ساخت این دو پروژه در سال 1385 آغاز شد و در طی دو سال گذشته با نگاه ویژه مسئولین استانی و کشوری و پیگیری‌های اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان مجری ساخت، اعتبارات لازم تزریق و کتابخانه‌های مذکور در مجموع با 124 میلیارد ریال اعتبار به بهره‌برداری رسیدند.

وی افزود: پروژه بازسازی کتابخانه شهید باهنر بروجرد نیز در زیربنای 800 مترمربع در دو طبقه و با اعتباری نزدیک به 75 میلیارد ریال به مراحل پایانی رسیده و آماده بهره‌برداری است. این پروژه نیز از سال 1389 کلید زده شده و در مردادماه 1400 آماده تحویل به بهره‌بردار است.

فتایی در ادامه با اشاره به نگاه ویژه دولت دوازدهم به پروژه‌های عمرانی حوزه فرهنگ و هنر، گفت: بازسازی و بهسازی مجتمع فرهنگی هنری ارشاد و تالار شهید آوینی خرم آباد پس از 22 سال، طی سال 1398 و 1399 محقق شد که اعتباری بالغ بر 12 میلیارد ریال برای آن اختصاص و هزینه شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان در پایان با اشاره به تجهیز نگارخانه و سالن کنفرانس مجتمع فرهنگی هنری غدیر ازنا در دولت دوازدهم، گفت: برای این دو پروژه نیز مبلغ 7 میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی و ملی هزینه شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها